בית המדרש החדש של ישיבת אבינעם באביתר, מבית ישיבות אלון מורה, נחנך אתמול (ראשון) בטקס מרגש ביישוב. המבנה הוקם לזכרם של שלושת תלמידי הישיבה שנפלו במלחמה: סמל ראשון מעוז מורל, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, סמל אורי ניסנוביץ', שנפל בקרב בדרום לבנון וסמל ראשון גלעד ניצן, שנפל בקרב בצפון הרצועה.
הישיבה הפכה בשנים האחרונות לאחד מסמליה הבולטים של ההתיישבות בשומרון. תלמידי הישיבה מהווים חלק בלתי נפרד מהמאבק על ההתיישבות באביתר, כאשר עלו למקום בעקביות כדי להשמיע בו את קול התורה ולבסס בו נוכחות יהודית. מאמציהם נשאו פרי, וכיום ביישוב גרות עשרות משפחות, ובישיבה לומדים 200 בחורים ומתוכם 50 תלמידים המשרתים במסגרות צבאיות שונות.
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "אביתר היה היישוב הראשון שהוקם כיישוב חדש בארץ ישראל לאחר כשלושה עשורים שלא זאת. בעקבותיו הקמנו והסדרנו 50 יישובים חדשים ביהודה ושומרון ואנחנו ממשיכים להסדיר, לתכנן, לבנות ולסלול ולהחיל את הריבונות הישראלית בפועל בשטחי יהודה ושומרון.

חנוכת בית המדרש של ישיבת ההסדר שהוקמה בישוב על שם לוחם צה"ל אבינועם כהן, בשיאה של מלחמה שבה נפלו שלושה מתלמידי הישיבה – גלעד ניצן, אורי ניסנוביץ' ומעוז מורל הי"ד, מסמלת את המשכיותו של עם ישראל ואת דבקותו בתורת ישראל ובארץ ישראל. נמשיך לבנות את ארצנו בכל מרחביה, מתוך תורת ארץ ישראל המחברת שמים וארץ, ספרא וסיפא, תורה ועבודה".
ראש המועצה האזורית יוסי דגן אמר באירוע: "אביתר הוא הלב פועם. באביתר ובשומרון אנחנו אוחזים בסלעים האלה בחירוף נפש ואנחנו מנצחים כי הצדק והמוסר איתנו. מכאן, מאביתר, התחיל המפנה הענק שנתן את החשק לכולם להקים יישובים חדשים, לשבור את החומה האיומה הזאת שבמשך עשרות שנים אסרה להקים יישובים חדשים בלב הארץ ביהודה ושומרון ומכאן מתוך השבר הענק בחומה, מתוך מסירות הנפש של הקדושים והמאמצים של המשפחות והדמעות, והדאגות, והקושי והלחץ אנחנו זוכים בעזרת השם שיוצאת מכאן תורה אדירה בעוצמה, שיוצאים גיבורים למלחמה".

דגן הודה לשר בצלאל סמוטריץ': "במסירות נפש השקעת את נשמתך כאן עם הגב שנתת לנו". דגן הודה גם לח"כ צבי סוכות שהיה שותף בהקמת הישוב וביקש גם להעביר מסר למשפחות אביתר מהתורמים, ידידי השומרון בארצות הברית: "הם ביקשו להעביר את האהבה הגדולה ואת ההערצה שלהם".
הרב אליקים לבנון, רב השומרון: "ישיבת אבינעם והיישוב אביתר מהווים אבן בניין בשומרון ובכל עם ישראל, בניין הארץ נבנה מתוך הרוח, מתוך התורה. ראינו זאת במלחמה, ואנחנו רואים זאת גם ביום יום. ככל שהרוח גדלה, כך גם העוצמה המעשית הולכת ומצליחה. בהקמת הישיבה והיישוב, ובחנוכת בית המדרש החדש והגדול למאות תלמידים אנחנו רואים אבן בניין, אבן יסוד לכל עם ישראל, ובעזרת השם עוד נבנה בכל יהודה ושומרון".
ראש הישיבה, הרב דוד אמיתי, הוסיף: "כאן בישיבה אנו רואים בעינינו כיצד תורת ישראל מצמיחה את ארץ ישראל, ובית המדרש כאן מצמיח לוחמים שתפקידם להגן בקדושה על ארצינו ואחינו. מכוחם אנו ממשיכים".
