שנתיים אחרי אותו יום שבו המציאות הביטחונית השתנתה מקצה לקצה, קמה בצפון חטיבה חדשה, חטיבת תל חי. חטיבת מילואים לוחמת, שנועדה להגן על יישובי הצפון, ולתת מענה מהיר לכל תרחיש שבו האויב ינסה לפגוע בעורף הישראלי.
זו חטיבה שנולדה מתוך ההבנה שהמלחמה הבאה עלולה לפרוץ גם בתוך היישובים, כשהעורף יהיה החזית העיקרית. בהתאם, הלוחמים, כולם אנשי מילואים, מחזיקים את הציוד והנשק בבית, מוכנים להקפצה בכל רגע.

פגשנו אותם בצאלים, בזמן תרגיל באש חיה. הגיל הממוצע ביחידה הוא 34, והמנעד רחב מאוד. מחיילים משוחררים ועד קצינים הנושקים לגיל ה-70.
על הפנים רואים את העייפות, אבל גם את הנחישות. הם יודעים שהזמן הקרוב גורלי, ושבתרחיש קיצון – הם הראשונים שיצאו להגן על הבית.

חטיבת תל חי היא חלק מאוגדת דוד החדשה, שקמה כדי להבטיח שמה שקרה באוקטובר לא יחזור, שלא יהיה שוב מצב שבו אזרחים נותרו לבד. עובדה זו מביאה איתה מוטיבציה גבוהה לשרת.
אלה האנשים שאמורים להיות שם כשזה חלילה יקרה – החומה האנושית של יישובי הצפון. שקטים, ממוקדים ומוכנים לוודא שמה שקרה בשבעה באוקטובר, לעולם לא יקרה שוב.
