accessibility-icon
share-icon
צפו בכתבה

"נמנע את הטבח הבא": החטיבה החדשה שתגן על הצפון בתרחיש חירום

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יג חשון ה'תשפו (04.11.25)

16

15

like

0

dislike

שנתיים אחרי שהמציאות הביטחונית השתנתה, קמה בצפון חטיבת תל חי - חטיבת מילואים לוחמת שנועדה להגן על יישובי הגבול ולספק מענה מיידי לכל איום • הלוחמים מחזיקים ציוד בבית, מתאמנים באש חיה, ונחושים לוודא שאירועי השבעה באוקטובר לא יחזרו


שנתיים אחרי אותו יום שבו המציאות הביטחונית השתנתה מקצה לקצה, קמה בצפון חטיבה חדשה, חטיבת תל חי. חטיבת מילואים לוחמת, שנועדה להגן על יישובי הצפון, ולתת מענה מהיר לכל תרחיש שבו האויב ינסה לפגוע בעורף הישראלי.

זו חטיבה שנולדה מתוך ההבנה שהמלחמה הבאה עלולה לפרוץ גם בתוך היישובים, כשהעורף יהיה החזית העיקרית. בהתאם, הלוחמים, כולם אנשי מילואים, מחזיקים את הציוד והנשק בבית, מוכנים להקפצה בכל רגע.

maximize-image
images-count1+
חטיבת תל חי | צילום: דובר צה"ל

פגשנו אותם בצאלים, בזמן תרגיל באש חיה. הגיל הממוצע ביחידה הוא 34, והמנעד רחב מאוד. מחיילים משוחררים ועד קצינים הנושקים לגיל ה-70.

על הפנים רואים את העייפות, אבל גם את הנחישות. הם יודעים שהזמן הקרוב גורלי, ושבתרחיש קיצון – הם הראשונים שיצאו להגן על הבית.

maximize-image
images-count1+
חטיבת תל חי | צילום: דובר צה"ל

חטיבת תל חי היא חלק מאוגדת דוד החדשה, שקמה כדי להבטיח שמה שקרה באוקטובר לא יחזור, שלא יהיה שוב מצב שבו אזרחים נותרו לבד. עובדה זו מביאה איתה מוטיבציה גבוהה לשרת.

אלה האנשים שאמורים להיות שם כשזה חלילה יקרה – החומה האנושית של יישובי הצפון. שקטים, ממוקדים ומוכנים לוודא שמה שקרה בשבעה באוקטובר, לעולם לא יקרה שוב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News