בישראל גוברת ההערכה כי שרידי הגופה שהעביר הלילה (שני) חמאס לידי ישראל שייכים ככל הנראה לחטוף חלל – שגופתו כבר הושבה בעבר על ידי כוחות הביטחון. כתבנו בכנסת, אברהם חסון, מוסר כי הממשלה צפויה לקיים היום דיון עם גורמי הביטחון, במטרה לשקול את תגובת ישראל על ההפרה מצד חמאס.
הלילה עדכן משרד הבריאות כי חטוף חלל הועבר למרכז הלאומי לרפואה משפטית לצורך הליך זיהוי, חקירת סיבת המוות ונסיבותיו – בדומה לשחרורים קודמים של גופות חטופים חללים.

בידי צה"ל: כוחותינו קיבלו ארון של חטוף חלל מהצלב האדום
נכון לעכשיו, מוחזקים ברצועת עזה 13 חטופים ישראלים, בעוד שחמאס ככל הנראה אינו יודע את מיקומם של בין ארבעה לחמישה חללים חטופים בלבד. בשבת נערכו בישראל לקראת השבתם של שני חללים נוספים, אך המהלך נדחה ולא יצא אל הפועל.
כתבנו עומרי חיים דיווח אמש כי חמאס עושה שימוש מתמשך בסוגיית איתור גופות החטופים החללים כדי ליחצן את עצמו. חלקים נרחבים בתקשורת הערבית, ובעיקר בתקשורת הקטארית, מסקרים את הנושא לעומק ובהרחבה, כשהם מלווים את פעולות חמאס מקרוב ומציגים אותן כמבצע הומניטרי.

על אף שחלפו יותר מ-600 שעות מאז פקיעת הדד-ליין שקבעה ישראל להחזרת כל החטופים, חיים או מתים, בתוך 72 שעות – חמאס ממשיך למרוח את הזמן. בכיר הארגון, ח'ליל אל-חיה, התייחס לכך אמש ואמר: "הזמן שאנחנו רוצים הוא למען טיפול בעמנו, הענקת מחסות לו, ייצובו על אדמתו, המשך הפסקת האש והתחלת הבנייה מחדש של עזה".
כזכור, במוצאי שבת הציב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחמאס אולטימטום, לפיו אם ארגון הטרור לא ישיב את החטופים החללים בתוך 48 שעות, המדינות המעורבות בהסכם "ינקטו בפעולה". לדבריו: "בואו נראה מה הם יעשו ב-48 השעות הקרובות. אני עוקב אחר זה מקרוב מאוד".

טראמפ שוב מציב אולטימטום: "נראה מה יקרה בעוד 48 שעות"
שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בצלאל סמוטריץ’ שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו קרא לכנס בדחיפות את הקבינט המצומצם לדיון על צעדי התגובה של ישראל להפרות חמאס.
במכתבו כתב: "אבקשך לכנס בדחיפות, ועוד היום, את הקבינט המצומצם לדיון בכדי לגבש סל תגובות תקיף ונחוש. לא ניתן לאפשר לחמאס להתל באזרחי ישראל ולשחק בציניות אכזרית ברגשות משפחות החטופים והחללים".

