האלימות נגד הצוותים הרפואיים: בתיעוד חריג שמגיע הערב (ראשון) מחדר המיון של בית חולים מאיר בכפר סבא נראים צעירים ערבים שתוקפים איש צוות בית החולים על דלפק הקבלה של המיון. הקטטה שכללה בעיטות, מכות, קללות – ואלימות קשה התרחשה על דלפק הקבלה של חדר המיון, לעיני המטופלים והצוות הרפואי.
הקטטה התרחשה ככל הנראה על רקע טיפול בבן משפחתו של החשוד. כתבנו לענייני משטרה ופלילים, שריה הרוש, מוסר כי תושב קלאנסווה כבן 20 נעצר על ידי המשטרה, כאשר ההערכות הן שמעצרו יוארך בימים הקרובים.
משרד הבריאות כתב: "המשרד מגנה בתוקף כל גילוי של אלימות כלפי אנשי צוות רפואי ונוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי התופעה החמורה הזו. המשרד מוביל בשנתיים האחרונות מהלך תקיף למיגור האלימות במערכת הבריאות: הוצבו שוטרים בכל בתי החולים הכלליים, קודמה חקיקה להחמרת הענישה נגד תוקפים, הוקצו משאבים משמעותיים גם למרכזים לבריאות הנפש ולמרפאות הקהילה, ונפתח 'קו חם' לדיווח על אירועים דרך מוקד קול הבריאות. במקביל פועל במטה המשרד "דסק" ייעודי למעקב אחר כלל האירועים והליכי האכיפה".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אלימות כלפי אנשי צוות רפואי היא קו אדום. לא ניתן להשלים עם תופעה שבה מי שמקדישים את חייהם להצלת אחרים חשופים לאיומים, קללות ותקיפות. המסר ברור, לא תהיה סובלנות, לא תהיה הבנה, ולא יהיו הנחות. כל מקרה מטופל במלוא החומרה. צוותי הרפואה זכאים לביטחון מוחלט במקום עבודתם, ומשרד הבריאות ימשיך לפעול ביד קשה ובשיתוף המשטרה כדי להבטיח זאת".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
