לאחר כחודש מאחורי סורג ובריח, בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ראשון) על שחרורם למעצר בית של ארבעת הנאשמים בהצתת פחי אשפה סמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בעקבות בקשת עיכוב ביצוע שהגישה הפרקליטות, נקבע כי הם יישארו במעצר עד להחלטה בערעור.
במהלך הדיון מתח השופט מרדכי בורשטיין תיאר כי "יש לפניי תסקיר של שירות המבחן שקובע שרמת המסוכנות של המשיבים נמוכה". זאת בתגובה לטענות התביעה, שהזהירה כי מדובר "בהתארגנות עבריינית מתוכננת, מוקפדת ומלווה בשיבוש מהלכי משפט".

במהלך הדיון הדגישה הפרקליטות את חומרת המעשים ואת הסיכון שנשקף מהם לציבור. לדברי נציג הפרקליטות, מדובר במעשים שתוכננו מראש, כללו תיאום, הצטיידות בחומרים דליקים והכנה מוקפדת לביצוע, לצד פעולות משמעותיות של שיבוש מהלכי חקירה.
למרות זאת, בתום הדיון קבע בית המשפט כי "נחה דעתי שיש בשחרורם של המשיבים לחלופת מעצר בפיקוחם של המפקחים שניתן לסמוך עליהם…באזורים מרוחקים ממוקם ביצוע העבירה, כדי להפחית את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים".
עם זאת, כאמור, בעקבות בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע, החלטת השחרור לא נכנסה לתוקף והארבעה יישארו בשלב זה במעצר עד ליום שלישי.
