accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

לאחר שהפרקליטות ביקשה עיכוב ביצוע - 4 הנאשמים יישארו במעצר

רבקה שורק

רבקה שורק

ד חשון ה'תשפו (26.10.25)

66

17

like

26

dislike

בית המשפט הורה לשחרר את הנאשמים בהצתה סמוך למעון רה"מ למעצר בית, אך בעקבות בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע - הם יישארו במעצר עד ליום שלישי • השופט טען: "נחה דעתי שיש בשחרורם של המשיבים לחלופת מעצר בפיקוחם של המפקחים שניתן לסמוך עליהם"


לאחר כחודש מאחורי סורג ובריח, בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ראשון) על שחרורם למעצר בית של ארבעת הנאשמים בהצתת פחי אשפה סמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בעקבות בקשת עיכוב ביצוע שהגישה הפרקליטות, נקבע כי הם יישארו במעצר עד להחלטה בערעור.

במהלך הדיון מתח השופט מרדכי בורשטיין תיאר כי "יש לפניי תסקיר של שירות המבחן שקובע שרמת המסוכנות של המשיבים נמוכה". זאת בתגובה לטענות התביעה, שהזהירה כי מדובר "בהתארגנות עבריינית מתוכננת, מוקפדת ומלווה בשיבוש מהלכי משפט".

maximize-image
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במהלך הדיון הדגישה הפרקליטות את חומרת המעשים ואת הסיכון שנשקף מהם לציבור. לדברי נציג הפרקליטות, מדובר במעשים שתוכננו מראש, כללו תיאום, הצטיידות בחומרים דליקים והכנה מוקפדת לביצוע, לצד פעולות משמעותיות של שיבוש מהלכי חקירה.

למרות זאת, בתום הדיון קבע בית המשפט כי "נחה דעתי שיש בשחרורם של המשיבים לחלופת מעצר בפיקוחם של המפקחים שניתן לסמוך עליהם…באזורים מרוחקים ממוקם ביצוע העבירה, כדי להפחית את המסוכנות הנשקפת מהמשיבים".

עם זאת, כאמור, בעקבות בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע, החלטת השחרור לא נכנסה לתוקף והארבעה יישארו בשלב זה במעצר עד ליום שלישי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News