כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מפרסם היום (ראשון) כי ועדת השרים לחקיקה אישרה את החוק שיחייב ראשי מפלגות לשלם את חובותיהם במקרה של התמודדות נוספת בבחירות. המשמעות: הקמת מפלגה חדשה לא תאפשר להימנע מתשלום חובות המפלגה הקודמת.
עם פתיחת כנס החורף של הכנסת, דנה הוועדה בהצעת "חוק בנט" של ח"כ אביחי בוארון, המבקשת למנוע ממפלגות חדשות להתחמק מתשלום חובות של מפלגות קודמות שבראשן עמדו אותם גורמים.

הסוף לחובות? 'חוק בנט' יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה
הצעת החוק עלתה לדיון בעקבות פרסומים לפיהם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הותיר אחריו חובות של עשרות מיליוני שקלים בשתי מפלגות שעמד בראשן, הבית היהודי וימינה, ולאחר מכן הקים מפלגה חדשה בשם "בנט 2026", שאינה נדרשת להשיב את אותם חובות.
עימות סוער בוועדה
כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מוסיף כי במהלך הדיון התפתח עימות חריף בין השרים לבין נציגי משרד המשפטים. השר שלמה קרעי זעם: "הפגיעה הקשה היא בציבור שלוקחים את הכסף שלו". השר איתמר בן גביר הוסיף: "אני לא מבין, אתם יושבים ומעודדים את הדבר הזה? זה על חשבון הציבור ולא על חשבון הסבתא שלכם. במקום להגיד שיש פה הצעה חשובה שתורמת לאמון הציבור – אתם נגד!".

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, שרון אפק, השיב: "זה רטרואקטיבי וזה חדשני שהיו"ר של המפלגה אחראי על החובות". השר יריב לוין ביקר את עמדת משרד המשפטים ואמר: "הנחת העבודה היא מאוד בעייתית, שאדם לוקח כסף מהציבור. זה אבסורד לחלוטין!".
בהמשך חידד השר קרעי את טענותיו: "יש תקדים של נוכלות כזאת? של אדם שיש לו מפלגה ופותח עוד מפלגה רק כדי להתחמק?". השר בן גביר הוסיף: "אני רוצה לדעת אם הייתי מביא חוק הגבלת קדנציות גם הייתם אומרים שזה רטרואקטיבי או שהייתם מוחאים כפיים? 'אבירי הדמוקרטיה'".
