שר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר הערב (שבת) כי 60% ממנהרות הטרור של חמאס ברצועת עזה עדיין קיימות, וכי פירוז עזה באמצעות הריסתן, לצד פירוק חמאס מנשקו, הם "היעד האסטרטגי החשוב ביותר למימוש הניצחון בעזה".
שר הביטחון מאשר את הפרסום של כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן בחדשות 14, שלפיו למעלה ממחצית ממנהרות הטרור שהיו קיימות ערב ה-7 באוקטובר נותרו שלמות.

לאחר שנתיים: תמונת המצב המדאיגה על החמאס שעולה בישראל
לדברי השר כ"ץ, "המשימה הערכית הדחופה ביותר היא כמובן השבת כל החטופים והחללים הביתה, ונעשה הכל כדי לממש את המשימה הקדושה והחשובה הזאת". הוא הוסיף כי משימת העל האסטרטגית בשלב זה היא פירוז רצועת עזה באמצעות הריסה מוחלטת של מנהרות הטרור שעדיין קיימות, לצד פירוק חמאס מנשקו.
שר הביטחון ציין כי הנחה את צה"ל להציב את נושא הריסת המנהרות כמשימה המרכזית בשלב הנוכחי, במיוחד באזור "השטח הצהוב" – האזור שבשליטת ישראל, תוך שמירה על ביטחון הכוחות והיישובים.

כ"ץ הוסיף כי במקביל מתקיים שיח שוטף עם נציגי ארצות הברית, מסגן הנשיא ושרי החוץ והמלחמה, דרך שליחי הנשיא ועד מפקדי סנטקום – במטרה לגבש דרך פעולה כוללת לטיפול יסודי בהרס כל מנהרות הטרור בשטח הנתון לאחריות אמריקאית, ולפירוק חמאס מנשקו בהתאם לתוכנית הנשיא טראמפ.
