כשהוא נינוח ויושב בחצר ביתו, שורד השבי עמרי מירן שלח היום (שישי) מסר מצולם ראשון לעם ישראל מאז שובו לארץ. מירן ביקש להודות לכל מי שפעל לשחרורו, וציין במיוחד את חיילי צה"ל: "בזכותכם זה הפך למציאות, קיבלתי את אשתי ובנותיי בחזרה, וחזרנו להיות משפחה שלמה".
במסר המרגש שורד השבי עמרי מירן אמר: "חזרתי לארץ, לחיים, וגיליתי שכולם מכירים אותי. אני אמנם לא מכיר כל אחת ואחד מכם אבל ראיתי אתכם, קיבלתי הצצות שונות למאבק שניהלתם עבורי ועבור יתר החטופים. ראיתי אתכם עומדים שבוע אחר שבוע בכיכר, בצמתים, בכל הארץ, ועל כך עם ישראל – תודה ענקית. תודה רבה, אין לי מילים לתאר עד כמה אני אוהב אתכם, ומעריך אתכם על כך שלא ויתרתם עלינו".

מירן הוסיף: "במהלך השבי, מה שהחזיק אותי היה לדמיין את הדברים הכי פשוטים בחיים ועם בנותיי, לשחק איתן, לטפל בהן, לנשום אותן. בזכותכם זה הפך למציאות, קיבלתי את אשתי ובנותיי בחזרה, וחזרנו להיות משפחה שלמה.
"אני מעוניין להודות תודה ענקית ללוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים וליתר הלוחמים בכוחות הביטחון, למרות הכאב והטרגדיה הנוראית אני גאה בצבא שלנו, בלוחמיו ובמפקדיו. אני מתכוון לעשות כל שביכולתי, כדי להשלים את המשימה – עד השבתו של החטוף האחרון".

"מניסיוני אסור שאף משפחה תמשיך לחיות באי ודאות שכזה. ושוב תודה ענקית, אני בבית החצי זמני שלנו בכרמים חופשי ונושם אוויר עם משפחתי האהובה. מודע לכך שהדרך עוד ארוכה לשיקום, בנייה מחדש והבראה, ויחד עם זאת יודע שיהיה טוב, טוב מאוד", סיכם שורד השבי.
כזכור, לפני שבוע, שורד השבי עמרי מירן שוחרר מבית החולים איכילוב בתל אביב לביתו, ארבעה ימים לאחר ששוחרר משבי ארגון הטרור הרצחני חמאס בעזה, זאת לאחר שהשלים את כל הבדיקות הנדרשות, ומצבו הרפואי אפשר את החזרה לביתו.

עמרי מירן, בן 48, תושב קיבוץ נחל עוז בעוטף עזה, נחטף מביתו לעיני אשתו לישי לביא-מירן ובנותיו הקטנות, רוני ועלמא. המחבלים פרצו לביתם והשתמשו בנער בן 16 מהקיבוץ כדי לשכנע את בני המשפחה לצאת מהממ"ד.
המחבלים שידרו את האירוע בשידור חי בפייסבוק במשך שלוש שעות, תוך איומי אקדחים והשפלות. בסופו של דבר, אזקו את עמרי והובילו אותו לרצועת עזה ברגל, בעוד לישי והבנות נשארות מאחור, רוני צעקה "אני רוצה את אבא שלי".
