accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק, לירי אגמי, פלאש 90
צילום: שאטרסטוק, לירי אגמי, פלאש 90

הבית הלבן: טראמפ ייפגש בשבוע הבא עם נשיא סין

שירה קריפס

שירה קריפס

א חשון ה'תשפו (23.10.25)

1

1

like

3

dislike

נשיא ארה"ב טראמפ ומנהיג סין שי ג'ינפינג צפויים להיפגש בשבוע הבא בדרום קוריאה, על רקע החרפת מלחמת הסחר בין המדינות • וושינגטון שוקלת להטיל מגבלות חדשות על יצוא של טכנולוגיות מתקדמות לסין ולהעלות מכסים בתגובה לאיומי בייג'ינג על הגבלת יצוא מינרלים נדירים


הבית הלבן הודיע כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג סין שי ג'ינפינג ייפגשו ביום חמישי הבא בדרום קוריאה, על רקע הסלמת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות.

הפסגה תתקיים לאחר שיחות בדרגים נמוכים יותר, כשברקע שוקלת וושינגטון להגביל יצוא בתחום הטכנולוגיות מתקדמות לסין – צעד שעלול להחריף את המתיחות. לפי הדיווחים, המהלך נועד לממש את איומו של טראמפ להטיל מכסים של עד 100% והגבלות נוספות בתגובה לאיומי בייג'ינג על הגבלת יצוא מינרלים נדירים.

maximize-image
 הפגישה תתקיים ברקע הסלמת מלחמת הסחר בין שתי המעצמות | צילום: רויטרס

טראמפ ציין כי נושא יצוא הטכנולוגיות המתקדמות, הפנטניל ופולי הסויה יעמדו במוקד השיחות. במקביל, חתם הנשיא עם ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבנז על עסקה חדשה שנועדה להבטיח את אספקת המינרלים החיוניים לארה"ב – צעד שגורמים בוושינגטון רואים בו איתות אסטרטגי נגד סין.

עקבו אחרינו גם ב-Google News