accessibility-icon
share-icon
צוות הקרב של חטיבה 460 במרחב ג'באליא | צילום: דו"צ

כוחותינו תרגלו תרחיש המדמה את שבעה באוקטובר

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

א חשון ה'תשפו (23.10.25)

22

5

like

0

dislike

פורסם בחדשות 14: שנתיים אחרי הטבח הנורא, לוחמי חטיבת גבעתי שבו ליישובי העוטף כדי להתכונן שוב לחדירה נרחבת מעזה • בתרגיל שמדמה את אירועי השבעה באוקטובר הם נלחמים ברחובות, מחלצים פצועים ומשתלטים על בתים • המטרה: להיות מוכנים - לכל תרחיש, בכל מקום ובכל זמן


פורסם בחדשות 14: שנתיים אחרי טבח השבעה באוקטובר, לוחמי גבעתי חוזרים אל יישובי העוטף, הפעם כדי להתכונן לתרחיש שאף אחד לא רוצה שיתרחש שוב. באזורים שבהם התרחשו הקרבות הקשים ביותר, הם מתרגלים תרחיש של חדירה רחבה מעזה, פלוגת לוחמים מול עשרות רבות של מחבלים חמושים.

התרגיל מדמה בדמיון מצמרר את מה שארע. חדירת מחבלים, קרבות בתוך הישוב, חילוץ פצועים והשתלטות מחודשת על בתים. כל לוחם יודע, זה לא רק עוד תרגיל. חלקם היו כאן לפני שנתיים, באותם רחובות, כשהאש הייתה אמיתית.

maximize-image
לוחמי גבעתי במרחב רפיח, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

המפקדים מדגישים: המטרה היא אחת להיות מוכנים לכל תרחיש, בכל ישוב, בכל זמן נתון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News