ח"כ עמית הלוי פנה היום (חמישי) לשר הביטחון ישראל כ"ץ בדרישה לשנות לאלתר את הוראות הפתיחה באש ברצועת עזה. לדבריו: "ההוראות החדשות שנקבעו על ידי פיקוד דרום מאז ההסכם להפסקת אש מפקירות את כוחותינו בשטח כפי שקרה השבוע ברפיח בנפילתם של הגיבורים יניב קולא ואיתי יעבץ הי"ד".
הלוי ציין כי "חיילים בשטח מדווחים על שורה של מגבלות חדשות ובהן – לא יורים גם אם דמות מתקרבת לכיוון החיילים אלא אם כן היא ממש קרובה ונראית חשודה, אתם יכולים להבין את המשמעות. הוטל איסור על 'ירי הרחקה' ע"י מטולים, מרגמות וירי נק"ל לטווח של יותר מ-100 מטר, ובנוסף העמדות במוצבים שהיו פתוחות לירי נסגרו!".

עוד הוסיף: "יש הנחיה להמשיך לבנות את מעבר רפיח בשביל האויב, למרות הירי והאירועים הביטחוניים. כנראה לא למותר לציין כי המגבלות הללו הן על כוחות שיושבים בצד המערבי של הקו הצהוב! התוצאה של הוראות אלו היא מחיר דמים איום".
לאחר מכן כתב: "אחזור על העובדות הידועות לכל חייל שהיה בכח – ראשית, ביום שישי היה ירי של צלף לכיוון הפלחו"ד. הכח על הקרקע ביקש מסק"ר שיחסל את המחבלים מהאויר. שנית, בגלל הפסקת האש, נאמר להם שיש צורך באישור אלוף, ההתמהמהות עד קבלת האישור הביאה לבריחת המחבלים שביצעו את זממם הרצחני יומיים אחר כך ורצחו באותו מקום את יניב ואיתי ז"ל".

הלוי סיכם את הודעתו: "שר הביטחון ישראל כ"ץ, הרמטכ"ל כפוף להנחיותיך על פי חוק. ההפקרות הזו בלתי מתקבלת על הדעת והיא חייבת להיפסק לאלתר. צה"ל לא יכול לקשור את הידיים של חיילינו ולשלוח אותם לחזית".
כזכור, אריע מקרה נוסף ביום שלישי כאשר מטען התפוצץ סמוך לכוחותינו בדרום ח'אן יונס – האירוע התרחש בתוך תחומי הקו הצהוב בזמן הפסקת האש.
