המונים מלווים היום (חמישי) למנוחות בבית העלמין בניר עוז את תמיר אדר הי"ד, שהושב שלשום לשטח מדינת ישראל לאחר 746 ימים בשבי חמאס, ויוצא כעת לדרכו האחרונה, עטוף באהבת עם ישראל כולו.
נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו בכאב: "אנחנו מלווים אותך היום – תמיר היקר, למנוחת עולמים; כשאתה שב, סוף סוף שב – אל האדמה שכה אהבת, אל הקיבוץ שהיה נוף חייך".
הרצוג תיאר את גבורתו של תמיר אל מות המחבלים המתועבים: "הערצה וגאווה בחבר כיתת הכוננות בקיבוץ, אשר הסתער ולחם בגבורה ובמסירות-נפש, לנוכח פני האויב שהגיע בהמוניו באותו יום ארור – לטבוח, לענות ולחטוף את חברי קיבוץ ניר עוז. תמיר יצא כדי להגן על הבית".
אביו, משה תיאר בגרון חנוק את החלל הגדול שהותיר תמיר אחריו: "חסרים לי המפגשים הקטנים שלנו בשדה, על הדרך – הרגעים הפשוטים באמצע היום. השארתי לך משהו קטן ומיוחד לשתות, שתיקח איתך להמשך – כי אפילו עכשיו אני רוצה שתהיה לך הפסקה טובה באמצע הדרך. אתה חסר לי כל יום וכל רגע".




