המזרחן יוני בן מנחם תיאר מוקדם יותר השבוע בריאיון לטל מאיר כי המאבק של מצרים וקטאר על עזה, ממחיש את המתיחות בתוך המחנה הערבי-אסלאמי: "קטאר היא ממנהיגות האחים המוסלמים ביחד עם טורקיה. תנועת האחים המוסלמים מוגדרת במצרים כארגון טרור, הם מנסים להפיל כל הזמן את א-סיסי. מה שאנחנו רואים פה זה משחק".
על רקע מאבק זה, בן מנחם התייחס להיעדרותה הניכרת של סעודיה מהיוזמות הנוגעות לעתיד עזה. "גם צריך לשים לב להיעדרות של סעודיה, שהנשיא טראמפ לא משלב אותה בכלל ברצועת עזה, הוא משלב את קטאר ואת טורקיה, את מנהיגות האחים המוסלמים… בסעודיה תנועת האחים המוסלמים נחשבת לארגון טרור".

בנוסף, בן מנחם דחה את האפשרות של נורמליזציה קרובה עם סעודיה: "אני מציע להתקרר מכל העניין הזה. סעודיה, היא מובילה במשך משנת 2000, אחר כך ב-2002 זה היה יוזמת שלום סעודית, הפכה ליוזמת השלום הערבית, היא מובילה את הרעיון של הקמת מדינה פלשתינית, פתרון שתי המדינות, וישראל לא תוכל לחתום על הסכם נורמליזציה עם סעודיה, היא לא תוותר על העניין הזה, ולכן כל הדיבורים על זה האלה, לדעתי, הם דיבורי סרק".
אך מעבר למאבקי הכוח החיצוניים, בן מנחם סיפר על השנאה העזה שהעזתים רוחשים לישראל: "אני רוצה להגיד לך שמידת השנאה שיש היום אצל התושבים בעזה היא במאות מונים יותר גדולה מהשנאה שהייתה לפני השבעה באוקטובר. למרות המכה הקשה שספגו במלחמה, השנאה שלהם לישראל גוברת על השנאה שלהם לחמאס, והייתי אומר ש-80 אחוזים, אפילו יותר, עדיין מתושבי הרצועה רוצים לחסל את מדינת ישראל לחזור על טבח 7 באוקטובר".
