כוחותינו מחטיבת אפרים הרסו היום (רביעי) את ביתו של המחבל ג'מיל סמארה, שביצע יחד עם מחבלים נוספים את פיגוע הירי הקטלני שאירע בחודש מאי בין היישובים ברוכין ופדואל שבשומרון. בפיגוע נרצחו צאלה גז ז"ל בת ה-33 ובנה רביד-חיים גז ז"ל, שנפצע באירוע ונפטר מפצעיו כשבועיים לאחר מכן. גם בעלה של צאלה נפצע בפיגוע.

כוחות צה"ל מחטיבת אפרים פעלו כאמור בכפר ברוקין שבאזור סלפית לצורך הריסת המבנה שבו התגורר המחבל. ההריסה בוצעה בהתאם להנחיות הדרג המדיני, כחלק ממדיניות צה"ל להרתעת מחבלים ומי שבוחרים בדרך הטרור. מצה"ל נמסר כי "במהלך הפעילות לא נרשמו נפגעים לכוחות".
כזכור, צאלה, אם לשלושה ילדים (בתוספת העובר הרביעי), תושבת היישוב ברוכין בשומרון, נרצחה בפיגוע הירי הקטלני בחודש מאי האחרון. גז, שהייתה מטפלת רגשית המתמחה בחרדה ובטראומה, נסעה יחד עם בעלה חננאל בדרכם לבית החולים לחדר הלידה לקראת לידת בנם הרביעי -הריון שהגיע לאחר שש שנים של מאמצים. הפיגוע התרחש סמוך למחלף ברוכין, בכביש 446 בין ברוכין לפדואל בצפון השומרון, בסביבות השעה 22:00.
