ארגון הטרור חמאס מפרסם תמונות של חפירות באדמה במסווה של חיפוש אחר חטופים חללים. בתיעודים ניתן לראות את המחבלים חופרים במפלס תת קרקעי שלישי של מנהרה – כלומר בעומק של 60 מטר לפחות. וזה לא הנתון המזעזע היחיד – ארגון הטרור לא התבייש לפרסם את התמונות מחפירות מתחת לבית ספר.
כרגע ברצועת עזה יש 13 חטופים חללים, ובמערכת הביטחון אומרים בצורה ברורה: חמאס יכול להחזיר כבר הערב חמישה חטופים, אולם ארגון הטרור לא מעוניין בכך. חמאס עסוק במשחקים פסיכולוגיים, ומפרסם תמונות שכביכול מעידות על עבודות חיפוש נרחבות, כדי שיחשבו שהוא באירוע מורכב.
זו עדות מאוד ברורה איפה הוא החביא גופות של חטופים חללים: במנהרות בעומקים של 60 מטר מתחת לבתי ספר. לדבר הזה ארצות הברית נחשפת בעיניה בפעם הראשונה.
בשלב זה, כולם, חוץ מישראל נותנים לחמאס צ'אנס. אולם ההערכה היא שבעוד זמן קצר גם לארה"ב תגמר הסבלנות וארגון הטרור יצטרך לבשר על החלטתו: האם הוא מתכוון למסור את הנשק ולעזוב את הרצועה, או שהוא מתכוון להילחם ולהישאר עליה?
אם חמאס לא ייקח את הרגליים שלו, יניח את נשקו ויצא החוצה, ארצות הברית תצטרך לתת לישראל לעשות את העבודה. ישראל רק ממתינה שארה"ב תחליט שמוצו כל האפשרויות.
