יו"ר הכנסת אמיר אוחנה נשא היום (רביעי) דברים במליאת הכנסת, במסגרת ציון יום הזיכרון לשר ולחבר הכנסת לשעבר רחבעם זאבי ז"ל. אוחנה הגדיר את זאבי "אדם ומנהיג שפניו היו אל העתיד" והוסיף כי הוא "לא חדל להילחם על מה שהאמין בו".
דבריו המלאים של יו"ר הכנסת אוחנה:
"רחבעם זאבי לא היה רק אדם של עבר, אלא אדם ומנהיג שפניו היו אל העתיד. הוא ביקש ללמוד מן ההיסטוריה. הוא האמין שבין ארץ ישראל לבין עם ישראל יש ברית, וששלמות העם תלויה בשלמות הארץ, וכך גם שלמות המדינה. לכן, זה לא מקרי שהכנסת היא המקום שבו בחר לפעול, וממנה יצא אל המסע הפוליטי שממנו לא שב.
הכנסת, על כל מחלוקותיה ורעשיה, היא עדיין המקום שבו מתנהל הוויכוח הגדול של מדינת ישראל. היא עדיין הבית שבו ניתן להחליף דעות בלהט, אבל מתוך אחריות, כבוד ותחושת שותפות. כמו שהשר זאבי עצמו הדגים בחייו – אפשר להיות חלוקים עמוקות ועדיין להיות מחויבים לאותה המדינה, לאותו העם ולאותה התקווה.

המחלוקות בבית הזה הן ברכה והן מחייבות אותנו לזכור שכולנו חלק מאותה שרשרת. כשאנו רבים כאן, האויבים שלנו מאזינים. כשהכנסת מאבדת מכוחה – החברה כולה נחלשת. לכן חובתנו, במיוחד בימים של קיטוב וכאב, היא להחזיר לבית הזה את תפארתו. לזכור שהכנסת היא בית העם והיא הרשות שמקבלת את אמון הציבור כדי לעצב את דמותה של מדינת ישראל.
רחבעם זאבי נרצח בידי טרוריסט ערבי משום שייצג בכבוד מדינה יהודית ריבונית בארץ ישראל. עד לרגעיו האחרונים הוא לא חדל, אפילו לרגע, להמשיך להילחם למען מה שהאמין בו ולעשות זאת בתוך הכלים של מדינה דמוקרטית, בתוך הבית הזה. זו מורשתו, זו דרכו, וזהו האתגר שהשאיר לנו.
אנו בפתחה של תקופה חדשה שדורשת מאיתנו תקיפות ותבונה. העוצמה, כמו שאמר גנדי, היא הדרך היחידה למנוע מלחמה, אבל העוצמה לא נובעת רק מכלי הנשק אלא גם ממי שאנחנו, מהערכים שלנו, מהאחדות שלנו ומהנכונות שלנו לראות גם מי שלא חושב כמונו כחלק מהבית".
