חבר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב מוקדם יותר היום (רביעי) להחלטת הליכוד להדיחו מועדת חוץ וביטחון: "הציבור כבר מבין שמילה שלי זו מילה. אם כל חטאי היה שעמדתי לימין ארץ ישראל והצבעתי בעד החלת ריבונות ביו"ש – אני גאה על כך". הדברים מגיעים לאחר ההצבעה ההיסטורית בכנסת, שבה עבר החוק להחלת ריבונות על שטחי יהודה ושומרון בזכות הצבעתו של אדלשטיין – בניגוד לעמדת מפלגתו. בעקבות כך, החליטו בליכוד להדיחו מתפקידו כחבר בוועדת חוץ וביטחון.
עוד כתב אדלשטיין בתגובתו: "אם כל חטאי היה שעמדתי לימין ארץ ישראל והצבעתי בעד החלת ריבונות ביו"ש, אז אני גאה על כך. בדיוק כפי שאני גאה על כך שמנעתי השתמטות ואני נלחם למען גיוס חרדים אמיתי. גם מחוץ לוועדת חוץ וביטחון אמשיך להיאבק למען גיוס שוויוני ולמען ארץ ישראל. כל הדחה כזו, היא צל"ש ערכי עבורי. מי שחושב שזה מרתיע אותי, טועה ובגדול".

מוקדם יותר היום עברה בקריאה טרומית הצעת החוק ההיסטורית – על חודו של קול. 25 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 24 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון. את ההצעה הוביל יו"ר מפלגת 'נעם' ח"כ אבי מעוז.
