נקבת צב ים פצועה חולצה אתמול (שלישי) על ידי יחידת השיטור הימי בתל אביב ובסיוע עובדי חברת חשמל, והיא הועברה לטיפול במרכז ההצלה הארצי לצבי ים של רשות הטבע והגנים.
דיווחים בנושא החלו בסוף השבוע האחרון, לאחר שהבחינו בצב ים חום השרוי במצוקה ומתקשה לצלול בכוחות עצמו. אך למרות חיפושים נרחבים באזור – הצב לא אותר.
אתמול נצפה הצב באזור תחנת הכוח רדינג. המוקד העירוני, דיווח על התצפית לצוות המרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים – אשר החל בארגון מבצע משותף להצלת צב הים ויצר קשר עם חברת החשמל ויחידת השיטור הימי.
העובדים הגיעו אל הצב ואספו אותו בהצלחה מהמים לסירה המשטרתית, משם נלקח למרינה בתל אביב, נאסף על ידי פקחית רשות הטבע והגנים והועבר לידיהם הבטוחות של גורמי המקצוע במרכז הארצי להצלת צבי ים.
לאחר שהגיע אל המרכז, גילו המומחים להפתעתם כי למעשה מדובר בנקבת צב ים השוקלת 33 ק"ג. מבדיקה ראשונית עלה כי היא סובלת משבר אחורי בשיריון וחשד לפגיעה פנימית, המונעת ממנה לצלול.
"השבר האחורי בשיריון הוא ככל הנראה שבר ישן. בצילומים מהשטח שהגיעו אלינו ניתן היה לראות בבירור שהיא מתקשה בצלילה וככל הנראה ישנו אוויר בחלל הגוף שלה", הסביר גיא איבגי, המטפל הראשי במרכז הארצי להצלת צבי ים.
לנקבת צב הים צפוי הליך שיקומי ממושך עד שתוכל לשוב בחזרה לטבע בשנה הבאה. בינתיים, אנשי השיטור הימי העניקו לצב הים את השם "רוטמן" – על שם מפקד היחידה שהשתתף גם הוא בחילוץ.
