משרד ראש הממשלה הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) כי לאחר השלמת הליך הזיהוי על ידי המרכז הלאומי לרפואה משפטית, בשיתוף משטרת ישראל והרבנות הצבאית, הודיעו נציגי צה"ל למשפחתו של החטוף אריה (זלמן) זלמנוביץ הי"ד ולמשפחתו של חלל חטוף נוסף ששמו טרם הותר לפרסום כי יקיריהם הושבו לישראל וזיהויים הושלם.
"ממשלת ישראל משתתפת בצערה הכבד של משפחת זלמנוביץ ושל כל משפחות החטופים החללים. הממשלה וכלל מערך השו"נ של מדינת ישראל נחושים, מחויבים ופועלים ללא לאות על מנת להשיב את כל חטופינו החללים לקבורה ראויה בארצם.

"ארגון הטרור חמאס נדרש לעמוד בהתחייבויותיו למתווכות ולהשיבם במסגרת יישום ההסכם, לא נתפשר על כך ולא נחסוך כל מאמץ עד שנשיב את החטופים החללים כולם, עד האחרון שבהם", נמסר.
בהודעת צה"ל נכתב כי "על פי המידע והמודיעין העומד לרשותנו, אריה (זלמן) זלמנוביץ ז"ל נחטף, בעודו בחיים, מביתו בקיבוץ ניר עוז, על ידי ארגון הטרור חמאס. ההערכה היא כי זלמן ז"ל נרצח בשבי בתאריך 17/11/23. זלמן ז"ל, בן 85 במותו, הותיר אחריו שני בנים וחמישה נכדים ונכדות. המסקנות הסופיות יגובשו לאחר השלמת בחינת נסיבות המוות במרכז הלאומי לרפואה משפטית".
אריה זלמן זלמנוביץ, הידוע יותר בשם "זלמן", היה חקלאי ישראלי בולט, ממקימי קיבוץ ניר עוז, שנחטף על ידי חמאס ב-7 באוקטובר ונרצח בשבי. הוא נחשב לאחד החטופים המבוגרים ביותר באירועי הטבח, והיה דמות מרכזית בקהילה החקלאית של הנגב.

זלמנוביץ גדל בחיפה, שם התחנך והתמקצע בחקלאות. מכריו סיפרו כי הוא היה איש אדמה מושבע, מומחה בגידול חיטה בתנאי מדבר ומדבריות הנגב, והפך לאגדה בקרב מגדלי השדה בישראל. במשך עשרות שנים חנך חקלאים ולימד טכניקות חקלאיות מתקדמות, כולל גידול יבולים באדמות קשות.
זלמן היה ממקימי קיבוץ ניר עוז, שהוקם בשנת 1951, וראה בו את "משימת חייו". הוא עסק בחקלאות ובגידולי שדה כל חייו, והיה בעל ידע נרחב בהיסטוריה ובידיעת הארץ. גם בעשור התשיעי לחייו, הוא התעקש לצאת מדי יום לעבוד בשדות, למרות גילו המבוגר.
ב-7 באוקטובר, במהלך הטבח בקיבוץ ניר עוז, זלמן נחטף מביתו. הוא הסתתר לבד בממ"ד, אך המחבלים מצאו אותו, הכו אותו וגררו אותו לעזה ללא משקפיים או מכשיר שמיעה. השיחה האחרונה שלו עם בנו בעז הייתה בשעה 9:26 בבוקר, כשהוא נשמע מבוהל מהירי המתמשך בקיבוץ.

באוגוסט 2024 נחשף סרטון חטיפתו, שבו נראה זלמן מובל על אופנוע בעזה, חבול וחבוש בראשו, בעוד המון צוהל מנסה להכות אותו. הסרטון צולם על ידי מחבלים וזעזע את משפחתו ואת הקיבוץ.
זלמן הוחזק בתנאים מחפירים, ללא טיפול רפואי או תרופות הכרחיות. הוא שהה חודשים בדירה עם חטופים אחרים, כולל עבדאללה פרחאן, שתיאר מאוחר יותר כיצד ראה את זלמן גוסס. המחבלים צילמו את רגעי מותו, וחמאס פרסם סרטון שלו כ-40 יום לאחר החטיפה.
בסוף נובמבר 2023, כ-50 יום לאחר החטיפה, חמאס הודיע כי זלמן מת "כתוצאה מפצצות ישראליות באזור". בדצמבר 2023 הותר לפרסום כי נרצח בשבי, והמשפחה אישרה את גורלו. בעז, בנו, תיאר את האבל: "הלב נקרע לחתיכות, נתגעגע לאיש שהצליח להצמיח קסמים מאדמת הנגב".
