משרד הבריאות עדכן הלילה (שלישי) כי שני האחרונות של החטופים החללים הגיעו למרכז הלאומי לרפואה משפטית לצורך זיהוי וחקירת נסיבות המוות. לאחר שהארונות התקבלו על ידי הצלב האדום, הועברו לכוחותינו וחצו את הגבול לשטח מדינת ישראל, התקיים טקס צבאי יחד עם הרב הצבאי הראשי.
שוטרי מת"א יחד עם סיירת האופנועים הארצית של אגף התנועה, ליוו את 2 הארונות של החטופים החללים למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר, שם יבוצע הליך זיהוי ע"י שוטרי הזיהוי הפלילי ומתנדבי יחידת רופאי השיניים של המשטרה , יחד עם גורמי הרפואה והזיהוי הנוספים.

כאמור, מוקדם יותר היום, ארגון הטרור הרצחני חמאס פרסם הודעה מטעמו, לפיו בכוונתו להחזיר לישראל שני חללים חטופים. הודעת חמאס מגיעה אחרי איום מפורש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ברשת החברתית Truth: "עדיין יש תקווה שחמאס יעשה את הדבר הנכון. אם לא – הסוף של חמאס יהיה מהיר, זועם ואכזרי!".
בטרם נמסרו שני הארונות הללו, בידיו של חמאס היו 15 חללים חטופים – מתוכם שניים בעלי אזרחות זרה, וכן גופתו של הדר גולדין שנחטפה במבצע צוק איתן. על פי פרשננו הצבאי נועם אמיר, במערכת הביטחון סבורים שארגון הטרור יודע את מיקומם של לפחות 5 חטופים חללים נוספים.

סגן נשיא ארה"ב ג'יי-די ואנס מסר היום הודעה לתקשורת שבה הדגיש כי "דברים מתקדמים טוב יותר ממה שציפינו", זאת על אף שחמאס הפר את הפסקת האש באופן בוטה. יחד עם זאת, סגן הנשיא שיגר איום לעבר חמאס ואמר כי אם ארגון הטרור לא ישתף פעולה – הוא יושמד. הוא התייחס גם להשבתם של החטופים החללים: "המשימה להביא אותם לקבורה תהיה קשה, צריך סבלנות".
