השבוע הוגשה תביעה פדרלית בארה"ב נגד הרשות הפלשתינית ואש"ף – תביעה שמחזירה למרכז הבמה את אחת הזוועות המוסריות הגדולות ביותר בזמננו: תוכנית המשכורות למחבלים, או כמו שהאמריקאים מכנים אותה – Pay for Slay.
מאחורי הכותרת המשפטית הזו מסתתרת אמת פשוטה ומצמררת: ככל שהפיגוע קטלני יותר – כך התשלום מהרשות הפלשתינית גבוה יותר. רצחת יותר? קיבלת יותר.

הפעם, זה לא עוד דו"ח של ארגון ימין ישראלי ולא נאום של שגריר באו"ם. זו תביעה רשמית שהגישו אזרחים אמריקאים נפגעי טרור, ביניהם משפחתו של טיילור פורס, בוגר ווסט פוינט וקצין בצבא ארה"ב, שנרצח בפיגוע ביפו ב-2016. התביעה הפדרלית גם אומרת – ארה"ב רואה במדיניות "משכורות למחבלים" לא רק בעיה מוסרית – אלא עבירה פלילית על פי החוק האמריקאי.
האמריקאים השקיעו מיליארדים ברשות הפלשתינית, בתקווה שתהפוך לשותפה לשלום. במקום זה, הם מגלים שהכסף שלהם מממן קצבאות לרוצחים. הגיע הזמן שהעולם יבין: אי אפשר לדבר על "תהליך שלום" כשהצד השני משלם בונוסים על רצח ישראלים.

אי אפשר לדרוש מישראל "צעדים בוני אמון" ואי אפשר לתת לרשות הפלשתינית הרצחנית, דריסת רגל ברמאללה כשהיא עדיין מממנת טרור. התביעה הזו היא לא רק מאבק משפטי – היא מבחן מוסרי. וכשהעולם יבין לאן הולך הכסף שלו – אולי הוא יתעורר.
