אמיר קטאר נאם הבוקר (שלישי) בפני מועצת השורא והצהיר: "אנו רואים בתוקפנות הישראלית נגד קטאר טרור מדינתי", כשהוא נמנע מלהזכיר את ישראל, כך דיווח עיתון א-שארק הסעודי בעמוד ה-X שלו.
במהלך הנאום, שנשא תמים בן חמד אאל ת'אני, הוא התייחס לפעילות של מדינתו בעולם, ומציג אותה באור חיובי: "קטאר נוקטת במאמצים מכובדים בתיווך לפתרון סכסוכים ובפעילות הומניטרית, ומאמצים אלו סייעו לחיזוק מעמד קטאר בעולם ולחיבור שמה עם תפקידה החיובי והפעיל".

קטאר נחשבת לאחת המממנות העיקריות של חמאס ומתעלמת מכל פעילות ארגון הטרור הרצחני באופן עקבי מאז טבח שמחת תורה, כשזמן קצר אחרי תחילת האירועים לפני כשנתיים, קטאר פרסמה הודעה לפיה: "אנו מביעים דאגה עמוקה מההתפתחויות ברצועת עזה וקוראת לכל הצדדים להימנע מהסלמה ולנהוג באיפוק מרבי".
הקטארים אף הגדילו, והאשימו את ישראל בטבח הנורא: "משרד החוץ מטיל על ישראל לבדה את מלוא האחריות להסלמה המתמשכת, בשל הפרותיה הבלתי פוסקות של זכויות העם הפלשתיני, שהאחרונה שבהן היא הפלישות החוזרות ונשנות למסגד אל-אקצא תחת הגנת המשטרה הישראלית".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בחודש שעבר שיחת טלפון עם אמיר קטאר, בעת שהיה בביקור מדיני בבית הלב, והביע את התנצלותו על ניסיון החיסול הכושל של בכירי חמאס בדוחא.
