צעד נוסף לריבונות: ארגון BZPAC, המייצג מעל 20 אלף כנסיות בפטיסטיות, פרסם היום (שני) הצהרה הקוראת להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון. ההצהרה הגיעה בתגובה לדבריו של נשיא ארה"ב טראמפ, שהתנגד למהלך הריבונות.
במכתב נכתב כי הארגון "מעריך את המאמצים להבטיח את ביטחונה של ישראל ולשמור על יציבות המזרח התיכון", אך התריע ש"תוכנית השלום בת 21 הנקודות עלולה לשחזר את טעויות העבר", והוסיף "אין צורך בהקמת מדינה פלשתינית נוספת ירדן, שבה רוב האוכלוסייה פלשתינית, יכולה לשמש בית טבעי לאוכלוסייה הפלשתינית".

נשיא הארגון, ד"ר דאג תומפסון הצהיר כי עמדת הארגון נחרצת: "עזה ויהודה ושומרון חייבות להיות מסופחות לישראל. לא תוקם כל סמכות שלטונית ערבית באזורים הללו ולא תוקם בירת רשות פלשתינית במזרח ירושלים". לדבריו, "יש לאפשר לישראל להשלים את משימתה לפרק את חמאס ולהבטיח את שלמות אדמתה".
תומפסון הוסיף כי "ישראל איננה מדינת אפרטהייד, היא המדינה היהודית היחידה והדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון", וקרא לממשל האמריקאי לעמוד לצידה "באופן ברור וחד משמעי". יוסי דגן, ראש מועצת שומרון הודה על תמיכתו של תומפסון ואמר "תמיכתם הנחרצת בריבונות ישראל ביהודה ושומרון ובירושלים היא חיזוק חשוב ומעורר השראה", והוסיף "העמידה המשותפת גם בארה"ב מחזקת, ומעבירה מסר ברור ישראל איננה הבעיה אלא הפתרון. יחד נביא את הריבונות לארץ התנ"ך".

כזכור, אתמול פורסם שכוכב הבריטי טומי רובינסון סייר בשומרון יחד עם דגן ועם שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי. בסיור רובינסון הביע תמיכה בתושבי האזור, ותיאר אותם "כחגורת הביטחון של ישראל".
