החל משעות הבוקר, הציפו את הרשת העזתית דיווחים על פעילות של חמאס נגד המיליציה של יאסר אבו שבאב. נזכיר כי המיליציה של יאסר אבו שבאב פועלת בתא שטח שטוהר מחמאס באזור רפיח, לכאורה בשיתוף פעולה עם ישראל.
לא ברור מה טיב הדיווחים על פגיעה באבו שבאב – ולא נראה שיש תיעודים שלהם. יאסר אבו שבאב פרסם היום בשעות הצהריים תיעוד של עצמו בשידור חי בפייסבוק, כדי להוכיח שלא נפגע.

יצרנו קשר עם יאסר אבו שבאב, שאמר בשיחה בלעדית עם חדשות 14: "הם לא הגיעו אליי, אלו הן שמועות שחמאס מפיצה כדי להגיד לאזרחים בעזה שהיא שולטת על הכל, וזאת טעות". עוד הוסיף אבו שבאב: "מצבי טוב, אני ממשיך בעבודתי משעות הבוקר, ומבצע את המשימות השגרתיות שאני מבצע מדי יום".
בשבוע שעבר נרשמה פעילות של חמאס נגד חמולת דרמוש בעיר עזה, שממנו התפרסם תיעוד של הוצאה להורג המונית של חמאס נגד בני החמולה. מוקדם יותר החודש, טבחו מחבלי חמאס בבני חמולת מג'אידה.

אנשיו של אבו שבאב נמצאים על הכוונת של חמאס כבר זמן רב וסופגים איומים, אך העובדה שהם נמצאים בשטח שבו עדיין שולט צה"ל מקשה על חמאס לפגוע בהם. עם זאת, כנראה שגם כשהשליטה של חמאס מתערערת היא מנסה לשכנע שידה עוד נטויה – ומפיצה דיווחים שקריים.
