ארגון הטרור חמאס הודיע היום (ראשון) כי "מצא היום" חלל חטוף נוסף, ויימסור אותו ליידי ישראל בתנאי שתקיפות כוחותינו ברצועה ייפסקו. חמאס עדיין מחזיק ב-16 חללים חטופים, כאשר בשבוע שעבר התל בישראל והעביר גופה של עזתי במקום חלל חטוף.
בהודעת ארגון הטרור נכתב כי היום מצאו גדודי אלקסאם את גופתו של אחד מהחללים החטופים במהלך פעולות חיפוש מתמשכות. חמאס ציין כי החלל יימס "אם תנאי השטח יהיו מוכנים לכך".

לאחר ההפרה הבוטה של הסכם הפסקת האש על ידי חמאס, ראש הממשלה הנחה את ראשי מערכת הביטחון לפעול בעוצמה נגד ארגון הטרור בעזה. זמן קצר לאחר מכן, כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי כוחותינו תקפו תשתית טרור משמעותית במרחב נוסיראת שלא הותקפה עד כה.
במסגרת התקיפה, הוטלו עשרות חימושים על תשתית הטרור שעד כה לא הותקפה. ייתכן כי עד עתה כוחותינו נמנעו מלהשמיד את המטרה בשל הימצאות חטופים בקרבת היעד, כעת מששוחררו כל החטופים החיים ישנה פחות מניעה לתקוף במרחב.

בארגון הטרור חמאס ניסו לתרץ את הפרת הסכם הפסקת האש באופן מגוחך והתנערו מהאירועים: "אין לנו ידיעה על אירועים או עימותים באזור רפיח, שכן אלו אזורים אדומים שנמצאים תחת שליטת הכיבוש, והקשר מנותק עם שאר הקבוצות שלנו שם מאז חזרת המלחמה במרץ השנה". נמסר מטעם ארגון הטרור. "אין לנו קשר לאירועים המתרחשים באזורים אלו ואיננו יכולים לתקשר עם אף אחד מלוחמינו שם אם עדיין יש מישהו מהם בחיים", נכתב בהודעה.
כאמור, הבוקר, הסכם הפסקת האש הופר באופן בוטה על ידי ארגון הטרור חמאס. המחבלים החלו בסדרת תקיפות חמורות נגד כוחות צה"ל במרחב רפיח וג'באליה. באירועים, שהתרחשו בזה אחר זה, מחבלים ביצעו ירי לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. הפרות אלו מצטרפות לעיכוב בהשבת גופות החללים החטופים במסגרת העסקה.

הקריאה לא לעבור על הפרת ההסכם בשתיקה זכתה לתמיכה מקיר אל קיר בקשת הפוליטית. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הצהיר: "אני קורא לראש הממשלה להורות לצה"ל על חידוש מלא של הלחימה ברצועה במלוא העוצמה. דמיונות השווא שחמאס יהפוך את עורו, או שאפילו יעמוד בהסכם שעליו הוא חתם, מתבררים כצפוי כמסוכנים לביטחוננו. את ארגון הטרור הנאצי יש להשמיד עד תום – ויפה שעה אחת קודם".
חברת הקבינט המדיני-ביטחוני השרה אורית סטרוק הוסיפה: "מתקפת חמאס על כוחותינו ברפיח אינה "הפרת הסכם". אפילו לא 'הפרה משמעותית'. זו הכרזה במעשים באופן הברור ביותר, שאין הסכם. יש לחדש את המלחמה, ולהכריע בה!".
גם באופוזיציה הצטרפו לקריאות הנחרצות. אפילו יו"ר "הדמוקרטים" יאיר גולן הכריז כי "מתקפת חמאס בעזה מחייבת תגובה נחרצת – רק קובעים את המשחק הכללי. הניצחון המוחלט ברצועת עזה מחייב בניית שלטון חלופי מתון לחמאס – סוגייה שהממשלה הפקרה ובחרה בכישלון המוחלט".
