סערה בבריטניה סביב החלטת המשטרה לאסור על אוהדי מכבי תל אביב להגיע למשחק הקבוצה מול אסטון וילה בליגה האירופית. ההחלטה, שעוררה האשמות באפליה אנטישמית, גררה גינויים חריפים מצד שרים בממשלה הבריטית.
שר האנרגיה וחבר הקבינט הבריטי, אד מיליבנד, אמר הבוקר כי "בריטניה לא יכולה להרשות לעצמה שיהיו אזורים אסורים ליהודים או לישראלים". לדבריו, הממשלה פועלת מול המשטרה במטרה לאפשר לאוהדים משני הצדדים להשתתף במשחק באופן חופשי ובטוח.

באנגליה הודיעו: נאסור על אוהדי מכבי ת"א להגיע לברמינגהאם
"אנחנו מדינה שגאה בגיוון ובסובלנות שלנו, אמר מיליבנד והוסיף: "לא יכול להיות מצב שבו אזור שלם מוגדר כלא נגיש לבני דת מסוימת או ממדינה מסוימת. יש למגר אנטישמיות ואיסלאמופוביה בכל מקום שבו הן מרימות ראש".
ההתבטאות של מיליבנד מגיעה בעקבות עצומה מקומית שדרשה לבטל את המשחק לחלוטין או לקיימו ללא קהל בשל מה שהמארגנים כינו "הג’נוסייד בעזה". העצומה, שזכתה לתמיכתם של חבר הפרלמנט העצמאי איוב חאן ושל מנהיג הלייבור לשעבר ג’רמי קורבין, הציגה את הגעתם של אוהדי מכבי תל אביב כ"סיכון ביטחוני".

השר הבריטי תקף את היוזמה הזו ואמר כי היא "מנוגדת לערכים הבסיסיים של בריטניה". לדבריו, "הרוב המכריע של המוסלמים במדינה דוחים גישה כזו לחלוטין – זו לא בריטניה שאנחנו מכירים".
החלטת המשטרה ספגה ביקורת חריפה גם מצד בכירים במפלגה השמרנית שאמרו כי מדובר בהחלטה מבישה: "האמירה שלא ניתן להגן על אוהדים יהודים-ישראלים היא לא פחות ממעליבה. המשטרה הבריטית הצליחה לאבטח אירועים מסוכנים הרבה יותר ואין שום סיבה שלא תוכל לשמור גם על אוהדים ישראלים". גורמים בלונדון טוענים כי מדובר בכניעה ללחץ פוליטי ולקמפיין אנטי-ישראלי מתמשך, ולא בשיקול ביטחוני אמיתי.

ברקע להחלטה עומדת עלייה ניכרת באירועי אנטישמיות ברחבי בריטניה מאז תחילת המלחמה. ארגונים יהודיים הזהירו כי הפיכת שכונות ל"אזורים אסורים ליהודים" היא מדרון חלקלק, וכי איסור כניסת אוהדים ישראלים למשחק כדורגל הוא תקדים מסוכן. כפי שסיכם השר מיליבנד: "לא ניתן לקבל מצב שבו יהודים או ישראלים ייחשבו לאורחים לא רצויים בבריטניה. זו לא הדרך שלנו, ולא מי שאנחנו כמדינה".
