accessibility-icon
share-icon
צפו | צילום: חדשות 14

רה"מ נתניהו הורה לפעול בעוצמה ברחבי רצועת עזה

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כז תשרי ה'תשפו (19.10.25)

52

47

like

2

dislike

בעקבות הפרת הסכם הפסקת האש על ידי ארגון הטרור חמאס, ראש הממשלה הנחה את גורמי הביטחון לפעול בעוצמה ברחבי רצועת עזה • ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות ביטחונית של כלל הגורמים עם רה"מ • דובר צה"ל הצהיר אף הוא: "נגיב בעוצמה" • הקריאה לא לעבור על ההפרה בשתיקה זכתה לתמיכה מקיר אל קיר בכלל הקשת הפוליטית


ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) התייעצות עם כלל גורמי הביטחון, זאת בעקבות ההפרה הבוטה של הסכם הפסקת האש על ידי ארגון הטרור חמאס. בתום הערכת המצב, רה"מ הורה לראשי מערכת הביטחון לפעול בעוצמה בכל רחבי הרצועה.

בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נכתב: "בעקבות הפרת הפסקת האש מצד חמאס, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות עם שר הביטחון וראשי מערכת הביטחון והנחה לפעול בעוצמה נגד יעדי טרור ברצועת עזה".

maximize-image
images-count3+
מחבלי חמאס ברצועת עזה | צילום: שאטרסטוק

דקות לאחר הודעתו של נתניהו, גם השר כץ הגיב ואמר: "חמאס ילמד היום בדרך הקשה כי צה"ל נחוש להגן על חייליו ולמנוע כל פגיעה בהם. הנחינו את צה"ל לפעול בעוצמה מול מטרות טרור של החמאס בעזה. החמאס ישלם מחיר כבד על כל ירי והפרה של הפסקת האש ובמידה והמסר לא יובן – עוצמת התגובות תלך ותגבר".

דובר צה"ל התייחס גם הוא להפרת ההסכם על ידי ארגון הטרור חמאס והצהיר כי ישראל לא תעבור על כך בשתיקה: "מוקדם יותר היום, מחבלים ירו טילי נ"ט וביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל, אשר פעלו להשמדת תשתיות טרור במרחב רפיח בהתאם לתנאי ההסכם. צה"ל החל בתקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר ובירי ארטילרי במרחב רפיח להסרת איום, והשמידו מספר פירים מבצעיים ומבנים צבאיים בהם זוהתה פעילות של מחבלים. מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש, צה"ל יגיב בעוצמה", נמסר מצה"ל.

בארגון הטרור חמאס ניסו לתרץ את הפרת הסכם הפסקת האש באופן מגוחך והתנערו מהאירועים: "אין לנו ידיעה על אירועים או עימותים באזור רפיח, שכן אלו אזורים אדומים שנמצאים תחת שליטת הכיבוש, והקשר מנותק עם שאר הקבוצות שלנו שם מאז חזרת המלחמה במרץ השנה". נמסר מטעם ארגון הטרור. "אין לנו קשר לאירועים המתרחשים באזורים אלו ואיננו יכולים לתקשר עם אף אחד מלוחמינו שם אם עדיין יש מישהו מהם בחיים", נכתב בהודעה.

maximize-image
images-count3+
כוחותינו בעזה, ארכיון | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

הקריאה לא לעבור על האירוע בשתיקה זכתה לתמיכה מקיר אל קיר בקשת הפוליטית. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הצהיר: "אני קורא לראש הממשלה להורות לצה"ל על חידוש מלא של הלחימה ברצועה במלוא העוצמה. דמיונות השווא שחמאס יהפוך את עורו, או שאפילו יעמוד בהסכם שעליו הוא חתם, מתבררים כצפוי כמסוכנים לביטחוננו. את ארגון הטרור הנאצי יש להשמיד עד תום – ויפה שעה אחת קודם".

חברת הקבינט המדיני-ביטחוני השרה אורית סטרוק הוסיפה: "מתקפת חמאס על כוחותינו ברפיח אינה "הפרת הסכם". אפילו לא 'הפרה משמעותית'. זו הכרזה במעשים באופן הברור ביותר, שאין הסכם. יש לחדש את המלחמה, ולהכריע בה!".

maximize-image
images-count3+
כוחותינו פועלים בעזה | צילום: צפריר אבאיוב, פלאש 90

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי הדגיש בשפה האנגלית כי כל עוד חמאס קיים, תשרור מלחמה, והדגיש: "מלחמה נגד הציונות היא הדבר היחיד שמגדיר את חמאס – וליתר דיוק, היא הדבר היחיד שקובע את הזהות הלאומית הפלשתינית, שאין לה קיום עצמאי משלה".

גם באופוזיציה הצטרפו לקריאות הנחרצות. אפילו יו"ר "הדמוקרטים" יאיר גולן הכריז כי "מתקפת חמאס בעזה מחייבת תגובה נחרצת – רק קובעים את המשחק הכללי. הניצחון המוחלט ברצועת עזה מחייב בניית שלטון חלופי מתון לחמאס – סוגייה שהממשלה הפקרה ובחרה בכישלון המוחלט".

מחבלי חמאס, על רקע ההרס ברצועה |
maximize-image
images-count3+
מחבלי חמאס, על רקע ההרס ברצועה, ארכיון | צילום: רויטרס

ח"כ אביגדור ליברמן טען כי במזרח התיכון מבינים רק שפה אחת – עוצמה, וציין: "חמאס מותח את הגבולות כי יש מי שאפשר לו. משחק את החזרת החטופים החללים, ולפני זמן קצר – מפר את הפסקת האש, ויורה על כוח צה"ל במטרה עם וחיילים הגיבורים שלנו. התגובה היחידה לטרור ולחמאס היא עוצמה. כוח. קיר ברזל!".

כאמור, הבוקר, הסכם הפסקת האש הופר באופן בוטה על ידי ארגון הטרור חמאס. המחבלים החלו בסדרת תקיפות חמורות נגד כוחות צה"ל במרחב רפיח וג'באליה. באירועים, שהתרחשו בזה אחר זה, מחבלים ביצעו ירי לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. הפרות אלו מצטרפות לעיכוב בהשבת גופות החללים החטופים במסגרת העסקה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News