דובר צה"ל התייחס לראשונה היום (ראשון) להפרת ההסכם על ידי ארגון הטרור חמאס והבהיר כי ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. לדברי דו"צ, "מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש, צה"ל יגיב בעוצמה".
בהודעת דובר צה"ל נכתב: "מוקדם יותר היום, מחבלים ירו טילי נ"ט וביצעו ירי לעבר כוחות צה"ל, אשר פעלו להשמדת תשתיות טרור במרחב רפיח בהתאם לתנאי ההסכם.
"צה"ל החל בתקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר ובירי ארטילרי במרחב רפיח להסרת איום, והשמידו מספר פירים מבצעיים ומבנים צבאיים בהם זוהתה פעילות של מחבלים. מדובר בהפרה בוטה של הסכם הפסקת האש, צה"ל יגיב בעוצמה".

כאמור, מוקדם יותר היום, הסכם הפסקת האש הופר באופן בוטה על ידי ארגון הטרור חמאס. המחבלים החלו בסדרת תקיפות חמורות נגד כוחות צה"ל במרחב רפיח וג'באליה. באירועים, שהתרחשו בזה אחר זה, בוצע ירי של מחבלים לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. הפרות אלו מצטרפות לעיכוב בהשבת גופות החללים החטופים במסגרת העסקה.
פרשננו הצבאי, נועם אמיר, ציין כי התגובה חייבת להיות משמעותית: "אחרי התקרית החמורה ברפיח יצטרכו להגיב בחומרה רבה, תקיפה נקודתית ברפיח זו לא תגובה".
כתבנו המדיני תמיר מורג בבהיר כי "בתור התחלה: כל חמוש בעזה צריך להפוך למטרה לחיסול מהאוויר – זה גם מתכתב במידה מסוימת עם המסר של טראמפ בנוגע לחיסולי עזתים ברחובות על ידי חמושים של חמאס אחר כך – אלוהים גדול. חמאס טרם הושמד ולא יוכל להמשיך להתקיים. אם מישהו כפר בכך, היום חמאס בעצמו דאג לספק את התשובה".
