סנ"צ (במיל') עו"ד פרץ רצון התייחס הבוקר (ראשון) להפרות החוזרות של סעיפי הסכם הפסקת האש עם חמאס, ואמר כי "אין לנו ברירה – מדינת ישראל לא צריכה לחכות לשלב השני אלא לחתור לשלב של פירוק החמאס". הדברים נאמרו בריאיון לתוכנית "יומן הצהריים" בהגשת עידו טאובר.

ההסכם עם חמאס הופר בשורת תקיפות חמורות: האם הלחימה תחודש?
רצון טען כי ההפרות החוזרות מאשרות כי ההסכם לא מביא לפתרון הדרוש: "התרחיש הזה היה ברור מלכתחילה, זו לא הפרה ראשונה אך היא בוטה. כנראה שאין לנו ברירה – ישראל לא צריכה לחכות ליישום השלב השני, בהסכם אלא להכריע את חמאס ולשלוט ברצועה". לטענתו, רק כוחות צה"ל יכולים להיכנס לעזה, להשמיד את יכולות החמאס ולשלוט במקום.
הוא הוסיף כי אין מנגנון אחר שיכול למלא את החלל שנוצר עקב ירי על אזרחים והפעלת מליציות: "מי ייכנס לשם כשהוא מבין שהחמאס לא עומד בהסכמים ומחסל כל מי שמתקרב? רק צה"ל צריך להיכנס ולשלוט ברצועה". רצון קרא להפעיל לחץ מדיני וביטחוני, ולרתום את המערכת הבינלאומיות למהלך שיבטיח יציבות ארוכת טווח במקום.

מוקדם יותר הבוקר, ארגון הטרור חמאס הפר ולא בפעם הראשונה את הפסקת האש, כאשר בשתי תקריות אש חמורות באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, מחבלים ירו לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. אירועים אלה מצטרפים לעיכובים מצידו בהשבת גופות החללים שסוכמו במסגרת ההסכם.
