הלובר, המוזיאון המתוייר ביותר בעולם נסגר באופן מיידי היום (ראשון) בעקבות שוד, כך הודיעה שרת התרבות הצרפתית ראשידה דאטי בפוסט ב-X: "אין נפגעים. אני נמצאת במקום לצד צוותי המוזיאון והמשטרה. חקירות בעיצומן".
דובר המוזיאון אישר את הסגירה "מסיבות יוצאות דופן" מבלי לפרט, והמוזיאון, שמושך כ-30,000 מבקרים ביום, נסגר בשעות הבוקר המוקדמות. על פי דיווחים ראשוניים בתקשורת צרפתית כמו "Le Parisien", שלושה שודדים פרצו דרך החזית הפונה לנהר הסיין, שם התנהלו עבודות בנייה, השתמשו במעלית מטען כדי להגיע לקומה הראשונה, שברו חלונות בגלריית אפולו (Galerie d'Apollon) וגנבו תשעה פריטי תכשיטים מהאוסף ההיסטורי של נפוליאון ובונפרטה.
BREAKING NEWS …BREAKING NEWS …PANIC IN PARIS
LOUVRE EVACUATED after GANG STEALS JEWELLERY WORTH MILLIONS in horror raid as thousands of tourists flee Paris museum
The gang gained access via a freight elevator from the Seine River sidePublished: 10:24, 19 Oct 2025
Updated:… pic.twitter.com/gv1gN1PIdD— www.Jonny Clock1977.us (@JonnyClock1977) October 19, 2025
;
בין הפריטים שנשדדו: שרשרת, סיכה וכתר בשווי מיליוני אירו. השודדים, שככל הנראה השתמשו במסורים חשמליים וקטנועים לבריחה, נמלטו לפני שהמשטרה הגיעה. לא דווח על פגיעה ביצירות מרכזיות כמו המונה ליזה, אך החקירה מתמקדת בשחזור סרטי האבטחה.
השוד עורר בהלה בקרב מבקרים: בסרטון ויראלי ב-X ניתן לראות אנשים יוצאים במהירות מהמוזיאון. האירוע תואר על ידי נוכחים כ"בהלה מוחלטת". משתמשים אחרים ב-X סיפרו יותר על התקרית: "משטרה רצה ליד הפירמידה וניסו להיכנס דרך דלתות זכוכית נעולות, בעוד מבקרים חבטים בהן כדי לצאת".
זהו השוד הבולט ביותר בלובר מאז גניבת המונה ליזה ב-1911 (ששוחזרה שנתיים לאחר מכן) וב-1976 (שוד חרב יהלומים של מלך צ'ארלס X).
