תא"ל (במיל') אורן סולומון הגיב הבוקר (ראשון) להפרות של סעיפי הסכם הפסקת האש עם חמאס, ואמר כי "ההפרות מהוות הזדמנות אסטרטגית להפוך את הקערה ולהשמיד את ארגון הטרור חמאס". דבריו נאמרו בתוכנית "על הבוקר" בהגשת עודד מנשה.

ההסכם עם חמאס הופר בשורת תקיפות חמורות: האם הלחימה תחודש?
לדבריו: "יש בעיות קשות בהסכם בין ישראל לחמאס, למרות שחזרת החטופים היא הישג שנלחמנו עליו במשך שנתיים". הוא הוסיף כי אנחנו בשלב המעבר מהאופוריה למציאות ומפספסים את התמונה הגדולה: "ארגון הטרור ברצועה נותר עם עשרות אלפי לוחמים ונשק, ואינו מראה נכונות להתפרק".

סולומון הוסיף כי יש לנצל את הפרות ההסכם כדי לשנות את המציאות המדינית והביטחונית בעזה: "צריך להפוך זאת להזדמנות אסטרטגית ולהגיע להסכם כניעה של חמאס. זה אפשרי, במיוחד עכשיו, כשהם אינם מחזיקים עוד בחטופים חיים כפי שהגביל אותנו בעבר. צריך לנצל את ההפרה הבוטה ולהפוך את הקערה על פיה – להביא לכניעתם המוחלטת".

רה"מ נתניהו הורה לפעול בעוצמה ברחבי רצועת עזה
נוסף על כך, סולומון קרא להיערכות צבאית נרחבת: "הייתי נותן לצה"ל פקודת מוכנות להמשך המערכה להכרעה וכניעת חמאס – כיתור ומצור אמיתי ומלא על הרצועה לצד ההכנות הצבאיות המשמעותיות שאנו יודעים לבצע". הוא הוסיף כי "מבחינה מדינית, יש לרתום את ארצות הברית לתמיכה במהלך, לאחר שההסכם כבר הושג והופר".

סולומון גם דיבר על כלי הענישה נגד טרוריסטים בישראל: "עונש מוות למחבלים חייב להיות בסל הכלים שלנו. אינני מבין מדוע נמנענו ממנו עד היום. לאחר טבח שבעה באוקטובר – זהו כלי שיכול להוריד את המוטיבציה לרצוח ולפגוע ביהודים, והוא חייב להיות חלק מארסנל ממשלתי ולא להישאר בידי מערכות משפט שהקשר בינן לביטחון המדינה אינו כלום".
דבריו מגיעים לאחר שדווח הבוקר כי הפסקת האש הופרה בשתי תקריות אש חמורות באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, כאשר מחבלים ירו לעבר כלי רכב הנדסיים של צה"ל. אירועים אלה מצטרפים לעיכובים מצידו בהשבת גופות החללים שסוכמו במסגרת ההסכם.
