מנכ"ל ארגון "בצלמו" שי גליק, פנה בסוף השבוע שעבר לרשם העמותות בדרישה להגדיר את תנועת השמאל הקיצוני "עומדים ביחד" כגוף פעיל בבחירות, כלומר, גוף בעל פעילות פוליטית מפלגתית המחייבת פיקוח לפי חוק מימון מפלגות.
במכתב נטען כי "עומדים ביחד" חורגת מזמן מפעילות חברתית-ציבורית והפכה לגוף פוליטי לכל דבר. לדברי גליק, התנועה מריצה רשימות עצמאיות בבחירות המקומיות תחת שמות כמו "עיר סגולה" בתל אביב ו-"רוב העיר" בחיפה, שתיהן משתמשות בלוגו הסגול של התנועה ומנוהלות על ידי בכירים בארגון עצמו.
עוד צוין כי שניים ממנהלי התנועה, סאלי עבד ואיתמר אבנרי, מכהנים כחברי מועצה בערים שבהן התמודדו, כאשר לשניהם תפקידים בכירים בעמותה: "מדובר באותו גוף בדיוק. אותם משרדים, אותו לוגו, אותה מערכת ארגונית, רק תחת שמות שונים".

לפי "בצלמו", העמותה מארחת במשרדיה פעילויות וקמפיינים של הרשימות, ובהן פאנלים, מפגשים והכשרות לפעילים פוליטיים. עוד נטען כי המשתתפים נרשמים מראש לאירועים וכי הנתונים האישיים שלהם נשמרים ומשמשים הן את הארגון והן את הרשימות המקומיות.
במכתב הוסבר כי החוק מגדיר גוף פעיל בבחירות ככזה שמבצע אחת או יותר מהפעולות הבאות: יצירת מאגר מידע על בוחרים ועמדותיהם, פנייה ישירה לבוחרים במטרה להשפיע על הצבעתם, הסעת בוחרים לקלפיות או קידום תעמולה בעד או נגד מועמד או מפלגה.
שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "לא ייתכן שרשם העמותות וועדת הבחירות יעלימו עין מגוף מפלגתי שפועל שנים כתמנון עם שני זרועות. מצד אחד ארגון תמים ומצד שני מפלגה רשמית לכל דבר ועניין. אנחנו קוראים לרשם העמותות ולוועדת הבחירות להגדיר את עומדים ביחד מיידית כגוף פעיל בבחירות ולאסור עליהם את המשך הפעילות כעמותה שמקבלת מיליוני שקלים מתאגידים זרים וישויות מדיניות זרות".
