יגאל וולנטינה גוסק, הוריה של מרגרידה גוסק הי"ד שנרצחה ב-7 באוקטובר בפסטיבל הנובה, התראיינו היום (ראשון) לטל מאיר בתוכנית "ישראל הבוקר" וקראו להקמת ועדת חקירה לאומית אך לא כזו שמקודמת על ידי מערכת המשפט. בנוסף, קראו לחקור גם את התפקיד של מחאת קפלן בטבח.
"אנחנו נלחמים למען ועדת חקירה אמיתית, לא ועדת טיוח שמנסים למכור לנו", אמר יגאל. לדבריו, "רוב המשפחות השכולות תומכות בהקמת ועדת חקירה לאומית שתוקם על ידי נבחרי הציבור, ולא על ידי בית המשפט. הלגיטימציה צריכה לבוא מהעם".

עוד הוסיף יגאל ואמר: "צריך לחקור גם את התפקיד של מחאת קפלן בכל הטבח הזה". עוד המשיך להאשים ואמר: "כשבכירים לשעבר עולים לשידור כמה ימים או חודשים לפני הטבח ואומרים 'עוד מעט אין חיל אוויר', הדברים האלו נשמעים גם בצד השני. אנחנו יודעים שהיו שידורים בערבית שהתייחסו לזה. אין ספק שזה השפיע".
ולנטינה הוסיפה כי המטרה מבחינתם היא אחת: "לדעת את האמת ולסגור את המעגל, כדי שהעם יוכל להמשיך הלאה, לרפא את הפצעים ולחזק את האחדות". לטענתם, בית המשפט העליון צריך גם הוא להיחקר במסגרת הוועדה: "בית המשפט היה חלק מהמחדל, הוא זה שהתיר את ההתקרבות של הפלשתינים לגדר, והוא זה שגרם לשינויי ההנחיות בשטח. גם את זה צריך לחקור".

הוריה של מרגרידה הביעו תמיכה ביוזמת הממשלה להקים ועדת חקירה, אך הדגישו כי "חייבת להיות נציגות של משפחות שכולות, משפחות חטופים, משפחות מהעוטף ושורדי הטבח עם זכות לשאול שאלות ולהצביע".
בסיום דבריהם קראו השניים לראש הממשלה להיפגש עמם ועם נציגי פורום "דין וצדק" ואמרו: "אנחנו רוצים לשתף את ראש הממשלה בתחושות ובדרישות שלנו, כדי לוודא שהוועדה תהיה אמיתית ולא תטייח את האירועים".
