דובר צה"ל ושב"כ מסרו הערב (שבת) כי שני ארונות של חטופים חללים הועברו לידי ישראל באמצעות הצלב האדום, ונמסרו לכוחות צה"ל ושב"כ בתוך שטח רצועת עזה. משם, יועברו הארונות לישראל, שם יתקבלו בטקס של הרבנות הצבאית בהשתתפות הרב הצבאי הראשי.
לאחר מכן יועברו הגופות אל המרכז הלאומי לרפואה משפטית של משרד הבריאות, לצורך הליך זיהוי רשמי. בתום ההליך, תימסר הודעה רשמית למשפחות החללים.

מצה"ל ומשב"כ נמסר כי כל משפחות החטופים עודכנו בדבר, והוסיפו: "בשעה קשה זו ליבנו עם המשפחות. המאמץ להשבת חטופינו נמשך ברציפות ולא ייפסק עד השבתו של החטוף האחרון".
הציבור התבקש לכבד את פרטיות המשפחות ולהימנע מהפצת שמועות או מידע שאינו רשמי ומבוסס.
הודעת חמאס על שחרורם של חטופים חללים פורסמה זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על סגירת מעבר רפיח עד להודעה חדשה, בעקבות עיכובים במימוש חלקו של חמאס בהסכם.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי פתיחת המעבר תישקל רק בהתאם לאופן שבו יממש חמאס את התחייבויותיו וישיב את כל גופות החטופים החללים שבידיו.
