accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

שני ארונות של חטופים חללים הועברו לצלב האדום

שירה קריפס

שירה קריפס

כו תשרי ה'תשפו (18.10.25)

3

9

like

1

dislike

דובר צה"ל והשב"כ פרסמו הודעה המאשרת כי שני ארונות של חטופים חללים הועברו לידי הצלב האדום בדרום רצועת עזה, והם בדרכם לכוחות הביטחון • ההודעה מדגישה כי חמאס נדרש להשלים את ההסכם ולהשיב את כלל החטופים • השחרור מגיע לאחר שרה"מ הורה על סגירת מעבר רפיח עד להודעה חדשה


דובר צה"ל ודוברות שב"כ פרסמו הערב (שבת) הודעה משותפת, לפיה שני ארונות של חטופים חללים הועברו לידי הצלב האדום בדרום רצועת עזה, והם כעת בדרכם אל כוחות צה"ל ושב"כ הפועלים בשטח. בהודעה נמסר כי "חמאס נדרש לעמוד בהסכם ולבצע את כלל המאמצים הנדרשים כדי להשיב את כלל החטופים".

מוקדם יותר הערב נמסר בהודעה משותפת נוספת כי הצלב האדום בדרכו לנקודת מפגש בדרום הרצועה, שם אמורים להימסר לידיו מספר ארונות של חטופים חללים. דוברות צה"ל ושב"כ הדגישו כי יש לנהוג ברגישות ולהמתין להשלמת הליך הזיהוי הרשמי, שיועבר תחילה למשפחות הנרצחים.

maximize-image
קבלת החטופים החללים, ארכיון | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

השחרור הצפוי הלילה ילווה בטקס של הרבנות הצבאית בנקודה ייעודית בתוך הרצועה, בדומה לשחרורים קודמים.

ההודעה מתפרסמת זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על סגירת מעבר רפיח עד להודעה חדשה, בעקבות עיכובים במימוש חלקו של חמאס בהסכם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי פתיחת המעבר תישקל רק בהתאם לאופן שבו יממש חמאס את התחייבויותיו וישיב את כל גופות החטופים החללים שבידיו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News