דובר צה"ל ודוברות שב"כ פרסמו הערב (שבת) הודעה משותפת, לפיה שני ארונות של חטופים חללים הועברו לידי הצלב האדום בדרום רצועת עזה, והם כעת בדרכם אל כוחות צה"ל ושב"כ הפועלים בשטח. בהודעה נמסר כי "חמאס נדרש לעמוד בהסכם ולבצע את כלל המאמצים הנדרשים כדי להשיב את כלל החטופים".
מוקדם יותר הערב נמסר בהודעה משותפת נוספת כי הצלב האדום בדרכו לנקודת מפגש בדרום הרצועה, שם אמורים להימסר לידיו מספר ארונות של חטופים חללים. דוברות צה"ל ושב"כ הדגישו כי יש לנהוג ברגישות ולהמתין להשלמת הליך הזיהוי הרשמי, שיועבר תחילה למשפחות הנרצחים.

השחרור הצפוי הלילה ילווה בטקס של הרבנות הצבאית בנקודה ייעודית בתוך הרצועה, בדומה לשחרורים קודמים.
ההודעה מתפרסמת זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על סגירת מעבר רפיח עד להודעה חדשה, בעקבות עיכובים במימוש חלקו של חמאס בהסכם. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי פתיחת המעבר תישקל רק בהתאם לאופן שבו יממש חמאס את התחייבויותיו וישיב את כל גופות החטופים החללים שבידיו.
