דובר צה"ל ודוברות השב"כ פרסמו הודעה משותפת לפיה הצלב האדום בדרכו לנקודת מפגש בדרום רצועת עזה, שם יועברו לידיו מספר ארונות של חטופים חללים. בהודעה נמסר כי יש לנהוג ברגישות ולהמתין לזיהוי הרשמי שיינתן תחילה למשפחות החטופים.
ההודעה מדגישה כי חמאס נדרש לעמוד בהסכם ולבצע את כלל המאמצים הנדרשים כדי להחזיר את החטופים החללים. השחרור הצפוי הלילה ילווה בטקס של הרבנות הצבאית בנקודה ייעודית בתוך הרצועה, בדומה לשחרורים קודמים.

הודעת חמאס הגיעה זמן קצר לאחר החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת מעבר רפיח עד להודעה חדשה. לשכת ראש הממשלה הבהירה כי פתיחת המעבר תישקל רק בהתאם לאופן שבו יממש חמאס את חלקו במתווה המוסכם וישיב את כל גופות החטופים החללים שבידיו.
