אליהו מרגלית הי"ד, שגופתו הוחזרה במסגרת עסקת החטופים מול החמאס וזוהתה היום (שבת) על ידי המרכז הלאומי לרפואה משפטית בשיתוף משטרת ישראל והרבנות הצבאית, נרצח על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה.
מרגלית הי"ד שכונה "צ׳רצ׳יל", בן 75 בהירצחו, הגיע לניר עוז כחלק מגרעין של השומר הצעיר ואהב במיוחד את הסוסים של הקיבוץ, בהם טיפל במסירות, טיפח אותם ואהב את הרכיבה. בתו נילי נחטפה גם היא והושבה בעסקת החטופים בחודש נובמבר 2023.

בבוקר 7 באוקטובר, מרגלית דאג לסוסים וחיכה להפוגה בין האזעקות ומטחי הטילים על מנת לצאת לאורווה ולהאכיל אותם – אך שם נרצח ע"י מחבלי החמאס וגופתו נחטפה לעזה, בעוד המחבלים החריבו את האורווה וגנבו ממנה 8 סוסים.
בחודש יוני 2024, חברי הקיבוץ וחבריו של מרגלית לקבוצת הרכיבה פתחו את האורווה בניר עוז מחדש אחרי ששיקמו את המקום וקראו לה "חוות אליהו צ'רצ'יל". מרגלית הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ונכדים.
