accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

טראמפ: "מקווה שחמאס יעמדו בהסכם, אם הם לא - נטפל בהם"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כד תשרי ה'תשפו (16.10.25)

21

12

like

3

dislike

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס במעמד הצהרה בבית הלבן להסכם עם חמאס ואמר כי הוא מצפה מהארגון לעמוד בהתחייבויותיו להשבת החטופים החללים • טראמפ הדגיש כי אם חמאס יפר את ההסכם - "נטפל בהם", ורמז כי ישראל עשויה להיות זו שתפעל צבאית בעזה במקרה הצורך


במהלך הצהרה לעיתונאים שמתקיימת הערב (חמישי) בבית הלבן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס למאבק בחמאס: "יש לנו התחייבות מצד חמאס – מקווה שהם יעמדו בהתחייבות שלהם. זה מצב קשה. אם הם יתנהגו יפה זה נהדר, אם לא נטפל בהם".

"אני מקווה שחמאס ימלאו את העסקה ונקבל את כל החטופים, אבל זו סיטואציה קשה", אמר טראמפ. לאחר מכן, נשאל הנשיא מי יתקוף בעזה שוב, במידה ותדרש תקיפה, והאם אלו יהיו כוחות אמריקאים: "לא אמרתי מי יכנס, אבל מישהו יכנס – ואלו לא יהיו אנחנו", אמר טראמפ, ורמז כי ישראל תהיה זו שתתקוף – "אנחנו לא חייבים, יש שם אנשים מאוד קרובים שיכולים לעשות את זה מאוד בקלות, אבל רק כשנאפשר".

maximize-image
images-count2+
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ במליאת הכנסת | צילום: חיים צח, לע"מ

האיומים של טראמפ כלפי ארגון הטרור הרצחני הולכים ומחריפים: מוקדם יותר הערב הוא הודיע כי אם החמאס ימשיך להרוג אנשים בעזה – לא תהיה ברירה אלא לחסל אותו, וזאת בעקבות הדיווחים על חיסולי מתנגדים והוצאות המוניות להורג ברצועה.

בפוסט ברשת Truth social כתב נשיא ארה"ב: "אם חמאס ימשיך להרוג אנשים בעזה, וזה לא היה ההסכם, לא תהיה לנו ברירה אלא להיכנס ולחסל אותם", כשהוא ככל הנראה מתכוון לכך שכוחות צה"ל ישוב להילחם ברצועה.

אמש, הנשיא איים כי אם החמאס לא יעמדו בתנאי ההסכם – כוחות צה"ל ישובו להילחם ברצועה. בשיחת טלפון עם רשת CNN אמר נשיא ארה"ב כי הדבר עשוי להתבצע: "מתי שאני אגיד".

maximize-image
images-count2+
חמאס מוציא להורג מתנגדים בעזה | צילום: רשתות חברתיות

לדבריו, הוא ישקול לאפשר לנתניהו לחזור להילחם בעזה אם חמאס יסרב להשלים את חלקו בעסקה. הוא הוסיף כי "ישראל תחזור לרחובות", והבהיר כי "מה שקורה עם חמאס יסודר במהירות". טראמפ התייחס גם לגל ההוצאות להורג: "בוחן אם חמאס מוציא להורג אזרחים חפים מפשע במסגרת טיהור מתנגדיו".

בתוך כך, מתאם השבויים והנעדרים גל הירש התייחס מוקדם יותר היום להמשך החזרת גופות החללים שנחטפו לעזה במהלך אירועי טבח שבעה באוקטובר והעסקה עם ארגון הטרור, והבהיר למשפחות החללים החטופים: "הלחץ על חמאס נמשך – ויתעצם".

לפי הירש, בדיון מבצעי ממושך בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו השתתפו גם בכירי מערכת הביטחון, בכירי צוות המו"מ, שר הביטחון והשר דרמר, אחד הנושאים המרכזיים שעלו היה נושא השבת החטופים החללים.

maximize-image
images-count2+
גל הירש | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

במהלך הדיון התקיימה הפסקה לצורך שיחה בין רה"מ לבין הנשיא טראמפ, כך סיפר הירש: "נושא השבתם של החטופים החללים נדון במהלך שיחתם, לאחריה נמשך הדיון המבצעי, עד עתה".

"הקשר בינינו לבין האמריקאים והמתווכות נמשך ברציפות, הלחץ על חמאס נמשך ויתעצם", הבהיר הירש, "אנו עומדים על השבתם של כל יקיריכם, יקירינו, כפי שנקבע והוסכם – לא נוותר".

כזכור, פרשננו הצבאי נועם אמיר פרסם מוקדם יותר היום כי בדיון הביטחוני שהתקיים הערב בלשכת ראש הממשלה, ישראל צפויה שלא "לשבור את הכלים" מול חמאס, לפחות בשלב זה, זאת על אף תמונת המצב האומרת כי ארגון הטרור הרצחני ממשיך לשקר ומחזיק בגופות נוספות של חטופים חללים שטרם הוחזרו למדינת ישראל.

עקבו אחרינו גם ב-Google News