בעקבות הפרסום של כתבנו אליה אביב, שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 14, על התבטאויותיו החמורות של בכיר חמאס, זאהר ג'בארין, שמשמש כראש חמאס יו"ש, ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, דורש לצאת למלחמה לחיסול חמאס ביו"ש: "כשהאויב מאיים – צריך להאמין לו".
ג'בארין, שעומד בראש משרד "האסירים והשהידים" בחמאס והיה יעד להתנקשות ישראלית בקטאר, הכריז היום כי "המאבק יימשך עד שחרור כל האסירים הנותרים. חירותכם היא אמונה על כתפינו", הוכחה ברורה לכך שחמאס מתכננים כבר כעת את הטבח הבא.

גנץ מבהיר כי "צריך להעביר את צה"ל לפעילות אגרסיבית, לצאת למלחמה על חמאס ביהודה ושומרון ולחסל את ארגון הטרור – לפני שיהיה מאוחר מדי. אין הבדל בין חמאס עזה לחמאס יו"ש. לפני שבועות ספורים מצאנו רקטות מכוונות למודיעין, לנתניה ולכפר יונה. המחבל הזה מאיים במפורש על מיליוני ישראלים בתל אביב ובראש העין, בפתח תקווה ובכפר סבא. אנחנו צריכים לפעול לפני שזה יתפוצץ על כולנו, כפי שקרה ב-7 באוקטובר".
"המחבלים שמשתחררים עכשיו הם שליחיו של המחבל הנאלח שיפעלו מיד כדי לבצע את הוראתו, ויתכננו את הטבח הבא. צדקנו פעם אחר פעם – הפעם אסור לחכות", המשיך יו"ר מועצת יש"ע, "יש לחסל את ג'בארין מיד ולעצור את הזרמת המחבלים ליהודה ושומרון לפני שיהיה מאוחר מדי. במקביל, עלינו להכריז ריבונות מיד ביהודה ושומרון כדי להכריז קבל עם ועדה – זו הארץ שלנו, בעבר, בהווה ובעתיד".

גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב לחשיפה של אביב: "החשיפה המדהימה והמטלטלת של אליה אביב מערוץ 14 מוכיחה שהחמאס מתכנן, בסיוע הרשות הפלשתינית, פיגועים כאן ביהודה ושומרון ומכאן לכל הרי המרכז, השרון וגוש דן.
אני קורא לממשלת ישראל, לראש הממשלה, לשר הביטחון ולפיקוד הבכיר של צה"ל להורות על תמרון קרקעי נחוש – למלוק את ראש הנחש. לחסל לחלוטין את חמאס יהודה ושומרון ולחסל את תשתיות הטרור שמגיעות מבית הרשות הפלשתינית. כולם יודעים שהרשות מסיתה, מממנת ומכווינה. זה בידיים שלנו למנוע מעבר של עתזיזציה ליהודה ושומרון – לצאת לתמרון ולחסל את האופציה המסכנת את קיומה של מדינת ישראל".
