accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

יו"ר הביטחוניסטים: "הסכם עם חמאס? אנחנו נצטרך לאכוף אותו"

דסק C14

דסק C14

כד תשרי ה'תשפו (16.10.25)

3

4

like

2

dislike

לדברי יו"ר הביטחוניסטים אמיר אביבי, "אנחנו מכתרים את חמאס מכל עבר ושולטים על מה שיוצא ונכנס" ולכן יכולים ללחוץ את ארגון הטרור • אביבי הוסיף כי "כרגע שאין חטופים חיים בעזה, אנחנו באירוע אחר לחלוטין. קצב הלחימה, קצב התמרון וקצב ההשמדה יכולים להיות הרבה יותר גבוהים"


יו"ר הביטחוניסטים אמיר אביבי התייחס היום (חמישי) להסכם המתגבש עם חמאס: "גם פה אנחנו נצטרך לאכוף את ההסכם ויש לנו מגוון אמצעים לעשות זאת. הסיבה: אנחנו מכתרים את חמאס מכל הצדדים כולל ציר פילדלפי ורפיח".

maximize-image
images-count1+
כוחותינו בעזה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "נשארה שאלה אחת: האם האיומים של נשיא ארה"ב טראמפ ושל ראש הממשלה נתניהו יספיקו, או שנצטרך לצאת למהלך צבאי. אגב, זה לא צריך להיות כיבוש הרצועה, מספיק לדחוק את חמאס לקו של מרכבות גדעון א'. אני מעריך שכן נצטרך לעשות מהלך צבאי".

אביבי הוסיף כי "כרגע שאין חטופים חיים בעזה, אנחנו באירוע אחר לחלוטין. קצב הלחימה, קצב התמרון וקצב ההשמדה יכולים להיות הרבה יותר גבוהים. צריך לומר שהכניסה לעזה והכיתור שלה במרכבות גדעון ב', זה מה שהביא את ההישג".

maximize-image
images-count1+
המשא ומתן במצרים על העסקה | צילום: רשתות ערביות

כאמור, אחרי שנתיים בשבי אכזרי ובתנאים קשים ביותר, ובזכות גבורתם ונחישותם של לוחמי צה"ל שחירפו את נפשם בעזה, השתחררו בערב חג שמחת תורה 20 חטופים חיים משבי ארגון הטרור הרצחני חמאס.

שחרור החטופים התאפשר במסגרת העסקה עם חמאס שנחתמה אחרי משא ומתן ארוך, בו הקבינט המדיני-ביטחוני בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לשלם את המחיר של שחרור מאות מחבלים ורוצחים מבתי הכלא ונסיגה מרצועת עזה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News