שר הכלכלה ניר ברקת קרא היום (חמישי) לפרק את הרשות הפלשתינית, שלדבריו "שוות ערך לחמאס", וטען כי היא "רוצה להקים מדינה פלסטינית ומשלמת כספים לטרוריסטים". את הדברים אמר ברקת בריאיון לתוכנית "סופשבוע" בהגשת יעקב ברדוגו.
ברקת טען כי יש לבחון את ההזדמנויות שנוצרו ביהודה ושומרון מאז תחילת המלחמה, והוסיף כי יש "לפרק את הסכמי אוסלו". לדבריו, "תלך לשייח'ים בחברון – הם אומרים לנו: 'אנחנו לא רוצים את אוסלו, סבלנו ממנו לא פחות מכם. אנחנו רוצים לפרוש מהרשות ולהצטרף להסכמי אברהם'. הם רוצים שלום עם ישראל".
השר הוסיף כי בחלק מהאזורים מתקיימים קשרים הדוקים בין ראשי שבטים פלשתינים לראשי ההתיישבות, בהם יוסי דגן וישראל גנץ, וציין כי "קשה למצוא מתנגדים לרעיון הזה בתוך המדינה – זה הדבר הבא אחרי הסכם טראמפ".

בנוסף התייחס ברקת לדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי השבעה באוקטובר, והדגיש כי הרכבה צריך להיות מקובל על 80 חברי כנסת לפחות. "כך נבטיח שכל תוצאה של הוועדה תתקבל על רוב העם", אמר. לדבריו, "המנדט של הוועדה צריך להיות רחב מאוד".
ברקת גם שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ניהול המלחמה: "נתניהו בגאונות תימרן במישור המדיני וצבאי – והגענו למצב שבו מדינות ערב יחד עם האמריקאים ערבים למטרות המלחמה שלנו. עקפנו את האירופים, שהפכו ללא רלוונטיים. החזרנו את כל החטופים החיים ואנו בעיצומו של תהליך להחזרת הנותרים".

לדברי ברקת, לאחר הישגים אלה נפתחו בפני ישראל "הזדמנויות מדיניות אדירות", אך משפטו של נתניהו מפריע לראש הממשלה לעסוק בהן. "זה פשוט לא יאומן – במקום לאפשר לו להתמקד במה שחשוב למדינה, הוא נאלץ להתמודד עם משפט. אני בעד לאמץ את החוק הצרפתי והאמריקאי, שלפיו ראש ממשלה מכהן לא עומד לדין".
