הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה השבוע לתוקף והעזתים שבים לחורבות, כאשר השאלה שחוזרת שוב ושוב היא: "האם הבית שלי שרד?".
חוץ מהחזרה לבתים, הימים האלה הם גם בסימן החזרה של מחבלי חמאס לפרופיל ציבורי ברצועה. הם מתפרסים חמושים ברחובות ומחסלים חשבונות עם יריביהם. בתוך כך, היום הכריזה עיריית העיר עזה שנשלטת על ידי חמאס על תוכנית השיקום שלה, שנקראת "עוף החול של עזה".

דחפורים שעליהם דגלי קטאר פועלים בעיר עזה לפינוי החורבות. בעניין זה, ראש עיריית עזה בסרטון שפרסם השבוע: "היום אנחנו יוצאים במשימה חדשה בתמיכה קטארית שסיפקה מספר דחפורים ומשאיות".
מאחורי דגלי השיקום, מסתתרת אותה משוואה ישנה: חמאס הוא עדיין הכוח החזק בעזה, והקטארים מעורבים עד צוואר בניהול החיים של העזתים. כל זה קורה ברקע הפרות ההסכם של ארגון הטרור והאיום של ישראל לחדש את הלחימה.
