ביום הזיכרון השני לחללי מלחמת חרבות ברזל, נחנכה היום (חמישי) ביישוב תלם שבהר חברון שכונה חדשה ובית כנסת מפואר לזכרו של סרן אורי מרדכי שני הי"ד. את הטקס הוביל אביו, יהושע שני, שבחר לציין את יום הזיכרון דווקא באירוע של חיים וצמיחה.
"אנחנו חונכים את שכונת אורי ואת היכל אורי, וגם מכניסים ספר תורה חדש", סיפר שני. "אורי וחבריו לחמו ומסרו את נפשם לא רק למען ביטחון ישראל, אלא הגשמת הייעוד – לאפשר לעם ישראל לגדול, להתפתח ולצמוח. זה היה החלום של אורי, להקים יישוב, והיום אנחנו מגשימים את חזונו למרות שפיזית – הוא לא איתנו", הסביר בריאיון למגיש אמיר איבגי.
לדבריו, בחירת היום אינה מקרית אלא נועדה להעביר מסר: "מה שחמאס התחיל בשמחת תורה – לא רק שלא הצליח, אלא עם ישראל הולך ומתחזק. לא ניפול – נתרומם. נצמח ונתיישב בכל מרחבי ארצנו. זה המסר שאנו מוסרים היום לעולם כולו".

בהמשך התייחס שני גם למאבק להשבת החטופים בו נטל חלק לאורך כל המלחמה תוך שהוא תומך בהמשך הלחץ הצבאי: "עמדנו מהיום הראשון לצד פורום תקווה וגיבור המערכה צביקה מור באמירה ברורה – עם טרוריסטים לא מדברים, טרוריסטים משמידים. מה שהביא את שחרור 20 החטופים הוא הלחץ הצבאי. אני קורא לראש הממשלה – להחזיר את הלחץ, להשמיד את חמאס. זה מה שיביא ביטחון ויחזיר גם את החללים".
שני גם הדגיש את מסר האמונה והשליחות הלאומית שנשא לאורך כל המלחמה: "חזרנו לארץ הזו לא כדי להיות מדינה ככל העמים, אלא כדי להביא אור גדול לעולם – אור של אמת, חסד וצדק. רק שילוב של תורה, התיישבות, אחריות, אכפתיות ומסירות לעם ישראל – רק זה יביא את הניצחון המוחלט ואת השלום לעם ישראל".
