האלמן והאב השכול אייבי מוזס, יושב ראש ארגון נפגעי פעולות האיבה, נשא היום (חמישי) דברים במסגרת טקס האזכרה הממלכתי לזכר נרצחי טבח השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל.
מוזס איבד את אשתו ובנו בפיגוע ב-1987 כאשר מחבל זרק בקבוק תבערה לעבר המכונית בה נסעה משפחתו. הוא נשאר בחיים אך אשתו ובנו לא שרדו את התופת ברכב שעלה כולו באש.
"אני עומד כאן היום כניצול טרור, בשמם של אלו שלא יכולים עוד לדבר, בשמם של 980 הנרצחים ששילמו את המחיר, את הדמים, מאז השבעה באוקטובר – דמם זועק מן האדמה, ואת סיפורם חייבים להכיר ולספר לילדינו ולמדינות העולם, ששוכחות מהר מדי את מה שנראה ביום ארור זה", אמר.

"אחינו ואחיותינו, הגיבורים והגיבורות, שהסתערו, הגנו, שמרו, עזרו, חיבקו, ריפאו, חילצו תחת אש וחזרו ופינו – כל אלה הקריבו את חייהם על מזבח המולדת, ופעלו מתוך אותם ערכים שמרכיבים את ליבה ונשמתה של האומה הזו: הערבות ההדדית, החמלה, האחריות והאנושיות", הוסיף, "עם של גיבורים בעל כורחם, מול רוע שאין לו תקדים".
יו"ר ארגון נפגעי פעולות לאיבה פנה לעם בבקשה לא לשכוח את משפחות השכול – שחלקן חשות את הכאב מתפרץ מחדש – לאחר שרוצחי יקיריהן שוחרו בעסקה עם חמאס.

"אל תשכחו את המשפחות השכולות, שליבן מתבקע כשהן רואות את רוצחי יקיריהן יוצאים לחופשי, ומשלמות בפעם השנייה את המחיר הכבד", אמר, "את עופרה, אשתי היקרה, ואת טל, בני הקטן, שנרצחו בפיגוע, המשפחה לא תוכל לחבק עוד.
הסכמנו לשחרר את המחבל הנתעב כדי לראות את התמונות, החיבוקים, מה שראיתם כולכם – כל עם ישראל – מהמפגש המרגש של החטופים עם בני משפחתם. אך בעוד הרוצח יצא מהכלא, אנחנו, המשפחות השכולות, נותרנו במעצר עולם ללא חנינה".
