כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן התייחס היום (חמישי) במשדר המיוחד לרגל יום הזיכרון לשביעי לאוקטובר לעסקה עם חמאס: "צריך לומר, עשינו עסקה עם השטן. ולכן הוא לא הולך לעמוד בכל שלבי ההסכם. הראיה לכך שישנם 19 חיילים חטופים (חללים) בשבי החמאס והוא לא משחרר אותם. במערכת הביטחון טוענים במערכת הביטחון טוענים שחמאס יודע לפחות היכן חצי מהם".

לדבריו, "מצב זה יחייב אותנו לפעול. אפילו החברה האמריקאית לא יודעת לעשות מה שמערכת הביטחון הישראלית יודעת. יחד עם זאת, אני שומע שיש קולות בממשל האמריקאי שאומרים שאם חמאס לא יעמוד בהסכם, אז שאנחנו נעשה מה שצריך. בהקשר זה אני אומר, אם לא נעמוד במטרת המלחמה שזה פירוק והשמדת חמאס, והגליית האוכלוסייה שתומכת בו, אז חזרנו ל-6 באוקטובר".
כתבנו התייחס גם להישגים הביטחוניים הכבירים של ישראל: "אם הייתי עוצם עיניים ב-8 לאוקטובר לא הייתי מסוגל לדמיין שנגיע להישגים הללו. הגענו למצב הביטחוני הטוב ביותר מזה 78 שנים. ההישגים הם כבירים, אך עם כוכבית בכל זירה: פגענו קשות באיראן, אך עדיין נשארו להם טילים ויכולות. גם עזה חטפה קשה, אך חמאס נותר ארגון מתפקד מדינית וצבאית. עכשיו נותר לנו לתת את הנוקאאוט, ואם לא נעשה זאת – אויבינו ימשיכו להילחם בנו".
