accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14
צילום: חדשות 14

נשיא המדינה: "גבורתם היא עבורנו, לנצח, מקור חוסן ועוצמה"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כד תשרי ה'תשפו (16.10.25)

17

0

like

0

dislike

בנאום שנשא בטקס האזכרה הממלכתי, הודה הנשיא יצחק הרצוג למשפחות השכולות בשם האומה, שיבח את גבורת הלוחמים שנפלו במלחמה המתמשכת בשנתיים האחרונות, וקרא לאחדות בעם • "מזעזע לראות כיצד רוח הפלגנות מרימה את ראשה המכוער", אמר


נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (חמישי) דברים בטקס האזכרה הממלכתי לזכר חללי צה"ל שנפלו במלחמת "חרבות ברזל". בנאומו, פנה הנשיא למשפחות השכולות והרכין ראש "ביראה ולומר תודה בשם מדינת ישראל".

"תודה על הבנים שגידלתם – לוחמים מלאי גבורה שלא היססו כשיצאו להציל את מדינת ישראל, להכריע את האויב ולהשיב את החטופים", אמר הנשיא. הוא הוסיף וציין את תמיכתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, באומרו: "לא בכדי גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הקפיד בנאומו בכנסת להודות לחיילי צה"ל ולשבח את גבורתם".

maximize-image
images-count1+
צילום: יוסי זמיר

הנשיא הרצוג התייחס למאבק הממושך להשבת החטופים, שנמשך לדבריו "שנתיים תמימות", ותיאר את הרגעים ההיסטוריים והמטלטלים המלווים את שובם של חלק מהם. עם זאת, הוא הדגיש כי הדרך עוד ארוכה: "המשימה לא הושלמה! עלינו לפעול בכל דרך ובכל כלי העומדים לרשותנו, כדי שכל החללים החטופים – עד האחרון שבהם – יובאו למשפחותיהם".

"מזעזע אותי לראות ולשמוע כיצד גם עכשיו, בעודנו ממשיכים לקבור את מתינו, רוח הפלגנות, הקיטוב והשנאה שבה ומרימה את ראשה המכוער", אמר הנשיא. הוא קרא לזכור את הסיפור המשותף של העם היהודי והדגיש כי "כשאנחנו בוחרים להתאחד סביב דגל ומשימה משותפת, אין משימה שלא נוכל לה".

maximize-image
images-count1+
הנשיא ורעייתו | צילום: אלכס קולומויסקי/POOL, פלאש 90

בסיום דבריו, התחייב הנשיא בפני המשפחות: "נוסיף ללכת בדרכם, בדרכנו. נרפא את הפצעים, הגלויים והנסתרים… ויחד נחלום ונגשים עתיד טוב לילדינו". הוא חתם באמירה כי "גבורתם ואצילותם של הבנים והבנות שנפלו במערכה הכבדה של השנתיים האחרונות הן עבורנו, לנצח, מקור חוסן ועוצמה… יהי זכרם של הנופלות והנופלים ברוך וחקוק על לוח ליבנו, לעולם ועד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News