באתר הזיכרון למסיבת הנובה ברעים, במקום שהפך לסמל של כאב ותקומה, מתקיים הבוקר (חמישי) משדר מיוחד עם עידו טאובר לציון שנתיים למלחמה ולטבח הנורא בשבעה באוקטובר. בין מאות תמונות של נרצחים, ישבו מאיר ומרים ברוכים, אביו ואחותו של סמ"ר יוסף איתמר ברוכים הי"ד, ושיתפו את סיפור גבורתו של הלוחם האמיץ שנפל בקרב על העיר שדרות ב-8 באוקטובר 2023.
"הבן שלי היה לוחם ומפקד בגדוד 101 בצנחנים", סיפר האב מאיר. "באותה שבת הוא היה אצל חברה שלו, וכמובן, איך שהוא נקרא, הוא עזב הכל, רץ הביתה במהירות". ענבל, אחותו, הוסיפה כי כבר בדרך הוא התקשר וביקש שתכין לו תיק: "הוא אמר 'תכיני לי תיק, אני הולך לשירות ארוכה מאוד שהולכת להיות'".

ענבל תיארה את המפגש החטוף והאחרון, רגע לפני שיצא אל הקרב: "הספקנו ארוחה קטנה, אכלנו קצת פסטה, חיבוק קטן". היא סיפרה כיצד אחיה, גם בתוך התופת, דאג להם. "אני זוכרת שאני נזהרתי לא יותר מדי לצלם או להדאיג", אמרה, "אבל הוא, שרואה את כל המראות הקשים בעיניים, אומר לי 'ענבל, אל תראי את הסרטונים'. הוא דאג לי שאני בבית, מהנוחות בסלון, לא אראה".
סמ"ר ברוכים, ששירת כרס"פ בבא"ח צנחנים, לחם בגבורה עם חייליו בשדרות. הם טיהרו את העיר ממחבלים וחילצו אזרחים תחת אש. "הוא שמר על אופטימיות והקרין תחושה שהכל נמצא תחת שליטה", סיפרו עליו פקודיו.

גם כשהיה בלב הלחימה, הוא הסתיר ממשפחתו את גודל הסכנה. "הוא אומר לנו 'אל תדאגו, אני רק דואג לחיילים'", שחזרה ענבל. רק מאוחר יותר, מהתכתבויות עם חבריו, הבינה המשפחה את עומק הקרבות בהם השתתף. "קיבלנו התכתבויות עם חברים שלו שהם אומרים שהוא אמר 'חיסלנו מחבל אחרון לפני שעה'. מציאות אחרת לגמרי".
ענבל הדגישה את מסירותו ואהבתו לצבא: "אני יודעת שהוא נלחם בגבורה. הוא היה רס"פ בבא"ח צנחנים וכל שירותו בבא"ח הוא אמר, 'חבר'ה, לא להתבלבל, אם יש מלחמה אני עוזב הכל ואני נכנס'. זה לא הייתה בכלל שאלה". למחרת, ביום ראשון, 8 באוקטובר 2023, נפל סמ"ר יוסף איתמר ברוכים מפגיעה ישירה של רקטה.

מאיר, אביו, שביקר לראשונה באתר הזיכרון לצורך הריאיון, התקשה להכיל את גודל האובדן. "אני פעם ראשונה נמצא כאן במתחם הזה, ולא יכולתי להגיע לכאן אף פעם", אמר בכאב. "כשמגיעים לפה מקבלים אגרוף בבטן. זו צמרמורת מדהימה, והצמרמורת הזו רק באה ובעצם מראה איזו הכרת הטוב אנחנו חייבים לכל הלוחמים האלו… אנחנו יושבים כאן שנתיים אחרי, וזה נראה לנו מובן מאליו, אבל זה לא. אם הבן שלי ועוד לוחמים לא היו, זה היה ממשיך הלאה, זה היה ממשיך גם לתל אביב".
מאיר סיים במסר להורים: "יש לכם ילדים מדהימים. תחבקו אותם, תנשקו אותם, כמה שיותר. זה חשוב מאוד הדבר הזה".
