accessibility-icon
share-icon
צילום: מסך, דובר צה"ל

"כאב בטן עצום": האב השכול על הרגע שעבר בדרכו האחרונה של בנו

דסק C14

דסק C14

כד תשרי ה'תשפו (16.10.25)

22

23

like

0

dislike

אביו של עמית בונצל ז"ל, איציק, הגיע היום למשדר המיוחד לציון יום הזיכרון לטבח שבעה באוקטובר • "כל הזמן עובר לי בראש הרגע שבו עמית נוסע עם חבריו על ההאמרים - דוהרים לכאן חדורי מטרה, מבלי לדעת לקראת מה הם הולכים", סיפר בונצל על דרכו למתחם מסיבת הנובה, בו מתקיים המשדר


האב השכול איציק בונצל הגיע הבוקר (חמישי) למשדר המיוחד של עכשיו 14 בהנחייתו של המגיש עידו טאובר לכבוד יום הזיכרון הממלכתי לטבח שבעה באוקטובר, וסיפר על הדרך הקשה שעבר בהגעה לשם, ועל המחשבות על בנו עמית ז"ל שהגיע לשם כדי להציל חיים באותו יום ארור.

"אני מגיע לפה עם כאב בטן עצום. יצאתי מהבית בשוהם ברבע לחמש כדי להגיע לפה בזמן. לאורך כל הדרך, ככל שהתקרבתי למקום, ראיתי את שמות היישובים, והסרטים החלו לרוץ לי בראש. כל הזמן עובר לי בראש עמית עם ההאמרים של הצוות, דוהרים לפה חדורי מטרה – אין מי שמנחה, אין פיקוד עליון שנותן הוראות. החבר'ה הצעירים האלה, סמלים, דרגות של סגן, סרן, מקבלים החלטות, חלקם עוד מהבית, מנחים את הצוותים שלהם, הם לא יודעים לקראת מה הם הולכים.

maximize-image
עמית בונצל ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

למרות זאת, הם היו עם הרגל על הגז, מיהרו להגיע לכאן, לתת מענה. לאורך כל הדרך, מלווה אותי המחשב על הנסיעה הזאת. הייתה לי נסיעה מאוד רגשית לפה. זו פעם ראשונה שאני נמצא פה – לא היה לי אומץ להתקרב למקום הזה מזה שנתיים. אני גם עדיין לא יודע אם אני אסתובב פה בפנים, אם אני מסוגל להכיל את כל הכאב העצום הזה.

היישובים פה, החושך הזה, כשאתה אומד את המרחק בין היישוב לבין שוהם למשל, שהמחבלים יכלו להגיע עוד שעה, הרי זה בוקר שמחת תורה, אין תנועה, אין כלום – 50 דקות הם במרכז הארץ, ממשיכים לשחוט, ממשיכים להרוג. צריך להבין שלמרות האירוע המטורף שהיה פה, היה נס שעצרו אותם בדרך".

עקבו אחרינו גם ב-Google News