שני ארונות החטופים החללים הנוספים ששוחררו הערב (רביעי) על ידי חמאס נמסרו לידי הצלב האדום, ועושים את דרכם לעבר כוח צה"ל – שיביא אותם לישראל. מסירת שתי הגופות תשלים סך הכל העברה של 9 חללים ישראלים וחלל נוסף שאינו ישראלי. ברשות חמאס נותרו עד כה 19 חטופים חללים שמקומם, כך לפי טענתו, אינו ידוע.
מוקדם יותר הערב פרסם חמאס הודעה "חשובה", שבה טען כי ""ההתנגדות עמדה בהסכמות, והעבירה את כל החטופים החיים שברשותה ואת הגופות שיכלה להגיע אליהן, ואילו הגופות שנותרו דורשות מאמצים גדולים וציוד מיוחד לחיפוש ולהוצאה, ואנחנו משקיעים מאמצים רבים לסגור את התיק הזה".

כאמור, במסגרת עסקת השבויים והפסקת האש שנחתמה בין ישראל לחמאס, הושבו עד כה לישראל גופותיהם של שבעה חטופים חללים. חמאס העביר ארבע גופות ביום הראשון וארבע נוספות אתמול. שלוש גופות מהפעימה השנייה זוהו רשמית, אך אחת מהן התבררה כשייכת לאדם שאינו חטוף, כך שהמספר הכולל של חללים חטופים שהושבו עומד על שבעה.
החטופים החללים הראשונים שהושבו ביום שני האחרון כללו את גיא אילוז (26), שנורה בפסטיבל הנובה ונלקח לבית חולים בעזה שם מת מפצעיו; יוסי שרעבי (53), אב לשלושה שנחטף מקיבוץ בארי יחד עם בני משפחתו; סרן דניאל פרץ; וביפין ג'ושי (23), עובד תאילנדי-נפאלי שנחטף מהפסטיבל.

ביום שלמחרת הועברו ארבע גופות נוספות, ששלוש מהן זוהו כשייכות לחטופים: אוריאל ברוך, תמיר נמרודי (חייל שנחטף ונרצח מיד) ואיתן לוי. הגופה הרביעית לא תאמה לרשימת החטופים, מה שעורר זעם נוסף בישראל והאשמות בהפרת ההסכם מצד חמאס.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח כי "לא נחסוך במאמץ להשיב את כולם", בעוד שר הביטחון ישראל כץ איים בהפחתת סיוע הומניטרי לעזה אם לא יושבו שאר הגופות. המשפחות, מצידן, דרשו פגישה דחופה עם הרמטכ"ל והזהירו מפני "הפיכת החללים לרון ארדיים".
