accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

יאסר אבו שבאב בריאיון בלעדי לחדשות 14: "איננו מפחדים מחמאס"

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

כג תשרי ה'תשפו (15.10.25)

31

25

like

2

dislike

בלעדי לחדשות 14: בחמאס נחושים להשתלט מחדש על כלל השטחים מהם כוחות צה"ל נסוגו - ולעקור כל בסיס של התנגדות כאשר השבוע התפרסם תיעוד קשה של כמה מבני חמולת דורמוש שהוצאו להורג • יאסר אבו-שבאב, ממתנגדי ארגון הטרור ברצועה אומר בריאיון בלעדי: "איננו חוששים מחמאס, הם בסה"כ שאריות שנותרו"


ביום שני האחרון , כשאצלנו קיבלו בהתרגשות את החטופים השבים, המוני עזתים יצאו לקבל את המחבלים שחזרו מהכלא הישראלי, סמוך לבית החולים נאצר בח'אן יונס. בסיס התמיכה האזרחית בחמאס עדיין קיים, והרחובות הסמוכים לבית החולים התמלאו עד אפס מקום.

בימים הקרובים סביר שנראה עוד מפגני כוח של חמאס ברחובות עזה כדי לתת מצג שווא של תמונת ניצחון, אבל יש גם צד שני למטבע – העזתים שבים לחורבות ומגלים שלא הרבה נותר מהבתים שלהם.

בחמאס נחושים לעקור כל בסיס של התנגדות, והשבוע התפרסם תיעוד קשה של כמה מבני חמולת דורמוש, מוצאים להורג על ידי מחבלי חמאס. לחמולה הזאת יש ארגון טרור קטן, והם מסוכסכים עם חמאס.

maximize-image
images-count1+
חמאס מוציא להורג מתנגדים בעזה | צילום: רשתות חברתיות

עוד ברצועה, לפני כשבוע וחצי פרצו עימותים דומים בין חמאס ובין חמולת מג'אידה מח'אן יונס, והשבוע פרסמה החמולה הזאת הודעה רשמית שבה התחייבה להתפרק מנשקה. חמולת מג'אידה נמצאת בעומק השטח של חמאס, ומובן שהם חוששים.

אבל לחמאס יש גם מתנגדים בשטחים שעדיין נשלטים על ידי צה"ל. ברחבי הרצועה ישנן כמה מיליציות מקומיות שלפי הדיווחים משתפות פעולה עם ישראל. אשרף אל-מנסי, מנהיג אחת המיליציות מצפון הרצועה, קרא אתמול לעזתים להגיע לאזור שבו שולטת המיליציה שלו בסרטון שפרסם: "כוחותינו במוכנות מלאה כדי לאבטח את חזרתכם. אנו גם מדגישים כי אין כל שליטה למיליציות הטרור של חמאס בצפון עזה".

maximize-image
images-count1+
יאסר אבו שבאב, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

השם יאסר אבו שבאב כבר עלה לכותרות בהקשר הזה מספר לא מבוטל של פעמים בחודשים האחרונים. המיליציה שלו פועלת באזור רפיח, וכך הוא אמר לנו בשיחה בלעדית שקיימנו איתו. "אנחנו רואים את עצמנו חלק מהיום שאחרי המלחמה נגד חמאס, ונהיה ממנגנוני הביטחון הראשונים שישליטו ביטחון כללי ברצועת עזה".

כשנשאל האם ארגונו יהיה חלק מהכוח הבינלאומי, שאמור להגיע לרצועה הוא השיב: "אנו מקדמים בברכה את הכוחות לשמירת השלום בעזה, ואנו שואפים להיות חלק מהביטחון הפנימי בכל ממשלה עתידית".

כאשר הוא נשאל האם אינו חושש מהאיום של חמאס הוא השיב: "איננו חוששים מהם, הם בסך הכל שאריות שנותרו, והם מפחידים רק פחדנים". למרות הדברים האלה, בינתיים ארגון הטרור עדיין מעבר לגבול ומנסה לשקם את שליטתו ברצועה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News